همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «مرز» به کارگردانی علی عباسی در بخش مسابقه جهانی بیست و چهارمین جشنواره فیلم لس‌آنجلس رقابت می‌کند.

فیلم مرز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، جشنواره فيلم لس‌آنجلس كه هر سال در فصل تابستان برگزار مي‌شد، امسال در بيست و چهارمين دوره به روزهاي پاياني تابستاني و آغازين پاييز نقل مكان كرده تا آغازگر فصل جوايز سينمايي باشد. در اين دوره هفت فيلم داستاني در بخش مسابقه جهاني حضور دارند كه يكي از آنها «مرز» ساخته فيلمساز ايراني-سوئدي است. دومين تجربه كارگرداني عباسي بهار گذشته در بخش نوعي نگاه جشنواره كن به نمايش درآمد و برنده جايزه اصلي شد.

امسال 42 درصد از فيلم‌هاي حاضر در بخش‌هاي مختلف جشنواره لس‌آنجلس را زنان و 39 درصد را رنگين‌پوستان كارگرداني كرده‌اند. ضمن اينكه سازمان‌دهندگان جشنواره براي نمايش 40 فيلم بلند مستند و داستاني و 41 فيلم كوتاه برنامه‌ريزي كرده‌اند. هنوز نام فيلم‌هاي افتتاحيه و اختتاميه اين دوره مشخص نشده و تا چند هفته ديگر از نام اين دو فيلم رونمايي مي‌شود.

جشنواره فيلم لس‌آنجلس 29 شهريور تا ششم مهر برگزار مي‌شود و جايگاه آن در تقويم پس از جشنواره‌هاي معتبر ونيز در ايتاليا، تلورايد در آمريكا و تورنتو در كاناداست. ضمن اينكه بلادرنگ پس از پايان جشنواره لس‌آنجلس، پنجاه و ششمين جشنواره فيلم نيويورك با نمايش «محبوب» يورگوس لانتيموس آغاز به كار مي‌كند.

کد خبر 412385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha