همشهری آنلاین: سخنگوی نیروی ویژه ارتش در شمال افغانستان اعلام کرد: فرمانده داعش و معاون عمومی این گروه همراه با ۲۰۰ نیرو خود را تسلیم نیروهای دولتی در استان «جوزجان» کردند.

 فرمانده داعشی و ۲۰۰ نیرویش تسلیم ارتش افغان شدند

به گزارش ایرنا،«جاوید سلیم» به ایرنا گفت که با تسلیم شدن این گروه بزرگ از داعشی ها که شب گذشته اتفاق افتاد پایگاه داعش در استان جوزجان افغانستان عملا برچیده شد .

وی گفت که مولوی «حبیب الرحمان» رهبر داعش و «مفتی نعمت الله» همراه با نیروهایشان خود را به نیروهای دولتی تسلیم کرده و به شهر «شبرغان» مرکز استان جوزجان انتقال داده شدند.

لشکر 209 شاهین نیز روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای تسلیم شدن فرمانده داعش و معاون وی را به نیروهای دولتی تائید کرده است.

دولت افغانستان تائید کرد که طی یک ماه گذشته درگیری های شدیدی بین داعش و طالبان در شهرستان «درزاب» ادامه داشته است و دو طرف تلفات سنگینی داده اند.

اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که افراد این گروه ، پایگاه داعش را تصرف کردند و همه نیروهای داعش همراه با فرمانده شان در حال اسیر شدن به دست آنها بود که بالگردهای ارتش افغانستان به محل رسیده و آنها را نجات دادند.

معلوم نیست که داعش از افراد دولتی درخواست کرده اند که تسلیم آنها می شوند و یا نیروهای ارتش خود به محل رسیده اند ، در هر دو صورت پایگاه و مرکز اصلی داعش در شمال افغانستان نابود شده است.

کد خبر 412423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha