همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل پرونده ۱۴ شرکت وارد کننده گوشت، مواد غذایی و روغن خام با ارز دولتی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار، به دلیل عدم ایفای تعهدات خبر داد.

سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: طی مکاتبه که از طرف بانک مرکزی با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده صورت گرفت، این سازمان لیست 11 شرکت واردکننده گوشت قرمز گوسفندی که از یک دیماه سال 95 الی پنجم فروردین ماه سال جاری از طریق بانک مرکزی اقدام کرده را اعلام کرد.

وی افزود: بنا به اظهارات مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده علیرغم مکاتبات متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته با این شرکت‌ها که ارز دولتی دریافت کرده اند؛ هیچ مدرک و مستنداتی برای بررسی ارائه نشده و بر همین اساس گزارش تخلف به استناد ماده 10 قانون تعزیرات حکومتی در خصوص عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: با دریافت این گزارش‌ها، پرونده تخلف تشکیل و پرونده 7 شرکت به تعزیرات حکومتی تهران و 4 پرونده به استان های قم، اصفهان، گلستان و سمنان با مجموع ارزش تخلف انجام شده 778 میلیون و 23 هزار دلار برای رسیدگی و تعیین شعبه ارسال شده است.

رایگانی همچنین از تشکیل پرونده 2 واردکننده روغن خام به دلیل عدم ایفای تعهدات خبر داد و گفت: این 2 شرکت علیرغم دریافت 38 میلیون و 334 هزار و 365 یورو ارز دولتی تاکنون مدرکی مبنی بر واردات روغن ارائه نکرده اند و به هیمن دلیل پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل و در حال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: پرونده تخلف یک شرکت محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز با بارزش تخلف 64 میلیون و 95 هزار و 103 دلار در تعزیرات حکومتی مطرح شده است.

وی در پایان آمادگی این سازمان برای رسیدگی به پرونده‌های تخلف عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی از بانک‌ها را اعلام و اظهار داشت: بدون چشم پوشی و اغماض به این تخلفات رسیدگی می کنیم و روند رسیدگی به پرونده ها و نتایج آن را به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم.

کد خبر 412459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha