همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک مراسم رسمی در هونولولوی هاوایی از بازگشت بقایای اجساد متعلق به ۵۵ تن از سربازان آمریکایی که در جریان جنگ کره کشته شدند، استقبال کرد.

بازگشت بقایای اجساد ۵۵ سرباز آمریکایی از کره‌شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی گفت: برخی‌ها جنگ کره را یک "جنگ فراموش شده" توصیف کرده‌اند اما امروز ما ثابت کردیم که این قهرمانان هرگز فراموش نمی‌شوند. امروز پسران ما به خانه بازمی‌گردند. بازگشت آنها "رویدادی تاریخی" است.

وی افزود: مفتخرم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از من خواست که در این مراسم شرکت کنم.

این در حالی است که ترامپ اواخر روز چهارشنبه از مایک پنس به خاطر یک ادای احترام کاملا باشکوه تشکر کرد.

ترامپ در توئیتی نوشت: برای بازگشت سربازان آمریکایی جنگ کره به خاک کشور مراسم بسیار زیبا و باشکوهی برگزار شد. من از هونولولو و تمامی مقامات و افرادی که در برگزاری این مراسم باشکوه همکاری کردند، قدردانی می‌کنم و در این رابطه به طور ویژه از مایک پنس تشکر می‌کنم.

جمعه گذشته به عنوان بخشی از توافق ماه ژوئن بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۵۵ تابوت متعلق به بقایای سربازان آمریکایی جنگ کره از کره شمالی وارد یکی از پایگاه‌های هوایی آمریکا در کره‌ جنوبی شد.

هویت این بقایا به طور رسمی در هاوایی شناسایی خواهد شد.

ترامپ همچنین ضمن تشکر از کیم جونگ اون به خاطر عمل به وعده‌اش و بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی که در دوران جنگ سرد در جنگ دو کره کشته شدند،‌ ابراز امیدواری کرد که به زودی با رهبر کره شمالی مجددا دیدار کند.

کاخ سفید نیز بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره را یک گام نخست فوق‌العاده برای آغاز بازگرداندن بقایای دیگر سربازان آمریکایی از کره شمالی به وطن توصیف کرد.

انتقال این بقایا همزمان با شصت و پنجمین سالروز امضای توافق آتش‌بس سال ۱۹۵۳ میلادی برای پایان دادن به جنگ کره صورت گرفت.

کد خبر 412484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha