همشهری آنلاین: بیست و ششمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» با فروش ۳۴ اثر در مجموع به قیمت ۱۷۵ میلیون تومان در نگارخانه گلستان آغاز به کار کرد.

صد اثر صد هنرمند در گلستان

به گزارش هنرآنلاین، علاوه بر استقبال خوب هنردوستان و هنرمندان از افتتاحيه نمايشگاه، سیدمحمدمجتبی حسینی و هادي مظفري، معاون هنری وزير و مدیر کل تجسمی وزارت ارشاد هم در این رویداد حضور یافتند. گران‌ترین اثر فروخته‌شده روز افتتاحیه كاري کوچک از فرامرز پیلارام در اندازه 30 در 30 بود که 40 میلیون تومان به فروش رسید. ضمن اينكه از منیر قنبری با تابلوهايي به قيمت یک تا یک و نیم میلیون تومان، سه نقاشی فروخته شد.

نکته جالب فروش خوب مجسمه بود و کیوان بیرانوند و امیر حصاری هر یک با فروش دو مجسمه در صدر ايستادند. بهمن نیکو هم با فروش دو نقاشی در این فهرست حضور دارد. قیمت آثار در این دوره از 300 هزار تا 85 میلیون تومان در نظر گرفته شده و از منظر گونه و سبک هنری از خوشنویسی تا نقاشی‌خط و نقاشی و مجسمه در نمايشگاه در معرض فروش قرار گرفته‌اند. گران‌ترین کار این دوره یک نقاشی روی مقوا از زنده‌یاد بهمن محصص به بهاي 85 میلیون تومان است.

دو اثر زیبا از سیدمحمد احصایی یکی 80 و دیگری 60 میلیون تومان، نقاشی منظره از کیخسرو خروش 60 میلیون تومان، یک لیتوگرافی از محصص 55 میلیون تومان، مجسمه‌اي از زنده‌یاد ایرج زند 30 میلیون تومان، اثری از زنده‌یاد فریده لاشایی 25 میلیون تومان، کاری از حجت شکیبا 20 میلیون تومان در کنار خوشنویسی‌های درخشان زنده‌یاد رضا مافی و... جمع استادان را در صد اثر، صد هنرمند بیست و ششم جمع کرده است.

بدون تردید مانند همیشه بخش درخشان نمايشگاه حضور پررنگ جوانان است، کارهایي چشمگیر از هنرمندان جوان که به جایگاهي تثبیت‌شده در بازار هنر دست یافته‌اند در این نمایشگاه با قیمت‌های چهار تا هشت میلیون تومان ارائه شده است. سهم هنرمندان تازه کشف‌شده و هنرمندان شهرستانی هم در این رویداد بسیار بالاست که قیمت‌های ارزان و باورنکردنی دارند و می‌توانند خانواده‌ها را با كمترين هزینه صاحب یک اثر هنری چشم‌نواز و بسیار دل‌نشین کنند.

علاقه‌مندان هنر و مجموعه‌داران معمولا چند بار از صد اثر، صد هنرمند دیدن می‌کنند. هر اثری كه فروش می‌رود، جای خود را به اثری دیگر از همان هنرمند می‌دهد و با فروش خوب آثار، هر چند روز یک‌بار این نمایشگاه تازه و نونوار می‌شود.

بیست و ششمین نمايشگاه صد اثر، صد هنرمند عصر جمعه 12 مرداد افتتاح شد و تا 30 مرداد هر روز جز پنجشنبه‌ها ساعت 16 تا 20 در نگارخانه گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 ميزبان هنردوستان است.

کد خبر 412619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha