همشهری آنلاین: احتمال کنترل دمکرات‌ها بر حداقل یکی از دو مجلس کنگره آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر موجب شده برخی از مدیران پول‌های خود را از بخش‌هایی مانند بخش مالی و فناوری که ممکن است با نظارت‌های دقیقتری مواجه شوند، خارج سازند.

 بازارهای مالی آمریکا در تب احتمال پیروزی دمکرات ها قراردارد

به گزارش روز شنبه رویترز از نیویورک، در حالی که کمتر از 100 روز به انتخابات کنگره آمریکا باقی مانده است ، مدیران اعتباری شرکت های فدرال اینوستورز ، اوپنهایمر فاندز و بی ام او گلوبال است منجمنت از جمله مدیرانی هستند که پول نقد را جذاب تر می بینند.

از جمله نگرانی های اصلی این مدیران این است که پیروزی دموکرات ها می تواندبه کنترل تک حزبی جمهوریخواهان برکاخ سفید و کنگره پایان دهد و تحقیقاتی درباره سوء استفاده های احتمالی دولت ترامپ و همچنین بی ثباتی بازار سهام را در پی داشته باشد.

فیل اورلاندو استراتژیست شرکت فدریتد اینوستورز در نیویورگ گفت: علت نگرانی ما این است که رای دهندگان دمکرات بسیار مشتاق هستند و به احتمال زیاد بسیار گسترده در انتخابات شرکت خواهند کرد و حزبی که در قدرت قرار دارد نوعا در نیم دوره اول خوب کار نمی کند.

چنین اقدامی همچنین نامزدهای ریاست جمهوری دمکراتها را تقویت خواهد کرد تا با شعار بهداشت و درمان جهانی ، افزایش حداقل دستمزد و لغو کاهش های مالیاتی شرکتهای مصوب جمهوریخواهان در ماه دسامبر شرکت کنند که همه این اقدامات رشد اقتصادی را آهسته خواهد کرد.

نگرانی از پیروزی دمکراتها موجب شد که شرکت اورلاندو اواخر ماه ژوئن مقداری از سهام خود را بفروشد . اولاندو انتظار دارد که بازار سهام آمریکا بین اواخر اگوست و سپتامبر دستکم 10 درصد کاهش یابد.دمکراتها نیازمند بازپس گیری 23 کرسی برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان و 2 کرسی برای کنترل سنا هستند.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا روز سه شنبه 6نوامبر( 15آبان 1397) برگزار می شود.در این انتخابات تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا به رای گذاشته می شود.

کد خبر 412636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha