همشهری آنلاین: رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر اعلام کرد که قیمت طلا و سکه نسبت به روزهای گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز آرامش در بازار حاکم باشد.

به گزارش ایسنا، روزهای پایانی هفته گذشته روند افزایشی قیمت سکه و طلا در بازار معکوس شد. امروز نیز قیمت‌ها در بازار سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفته است.

ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، در این باره گفت: اونس جهانی با کاهش سه دلاری به ۱۲۱۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و امروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که کاهش ۲۰۰۰ تومانی را نسبت به قبل تجربه کرد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰۲ هزار تومان قیمت دارد که حدود ۱۰۰۰ تومان نسبت به روزهای گذشته کاهش نشان می‌دهد.

وی همچنین درباره قیمت سکه اظهار کرد: سکه طرح قدیم امروز بدون تغییر سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان فروخته شد و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۲۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۹۸۱ هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم‌سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۹۲۳ هزار تومان رسید و ربع سکه بدون تغییر ۹۵۱ هزار تومان معامله شد.

محمدولی با بیان این‌که سکه گرمی امروز افزایش ۵۰۰۰ تومانی را تجربه کرد و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد، گفت: وضعیت فعلی بازار طلا و سکه نشان‌دهنده این است که امروز التهاب چندانی نداشته و آرامش نسبی بر آن حاکم است. به هرحال امیدواریم آرامش به بازار سکه و طلا بازگردد و به تدریج التهاب و نوسان از این بازار رخت بربندد.

  • فعلا سایت رسمی اعلام قیمت طلا نداریم

وی تصریح کرد: برخی مردم تصور می‌کنند که سایت طلا تحت عنوان شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز سایت رسمی این اتحادیه برای تعیین و اعلام قیمت است، اما باید گفت که این سایت هیچ ارتباطی به اتحادیه ندارد و نرخ‌های آن ملاک قیمت‌ها در بازار نیست و تا چند روز آینده سایت اتحادیه به طور رسمی به بهره‌برداری رسیده و قیمت‌ها را به صورت شفاف و واقعی به مردم اعلام می‌کنیم.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اعلام قیمت توسط این سایت‌ها خود به نوسانات دامن نمی‌زد؟ اینگونه توضیح داد: وقتی یک سایت قیمت‌ها را به صورت آنلاین و به عنوان نرخ‌های غیررسمی منتشر کند، طبیعتا در بازار اثرگذار است و باید جلوی آن گرفته شود که به زودی سایت رسمی راه‌اندازی شده و مسئولان مربوطه باید آن را رسیدگی کنند.

کد خبر 412651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha