همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز گزارش داد: سازمان ملل متحد اعلام کرد کره شمالی برنامه‌های موشک بالستیک و توسعه جنگ افزارهای هسته‌ای خود را متوقف نکرده است.

 رویترز: برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی متوقف نشده است

به گزارش ایرنا، رویترز با انتشار این خبر افزود: گزارش شش ماهه کارشناسان مستقل ناظر بر اجرای تحریم های کره شمالی نشان می دهد این کشور به توسعه برنامه تسلیحاتی منع شده هسته ای ادامه داده و آشکارا تحریم های بین المللی را نقض می کند.

این گزارش روز جمعه به کمیته تحریم های کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

خبرگزاری انگلیسی نوشت: در این گزارش 149 صفحه ای آمده که کره شمالی برنامه های هسته ای و موشکی را متوقف نکرده و همچنین با افزایش قابل توجه قاچاق و انتقال محصولات نفتی و زغال سنگ با کشتی در سال 2018 از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل سرپیچی کرده است.

رویترز در ادامه افزود: بنا به گزارش سازمان ملل، کره شمالی همکاری نظامی با سوریه و تلاش برای فروش تسلیحات به حوثی های یمن داشته و همچنین به نقض ممنوعیت صادرات منسوجات و کالا تا سقف یکصد میلیون دلار با چین غنا، هند، مکزیک، سریلانکا، تایلند، ترکیه و اروگوئه از اکتبر 2017 تا مارس 2018 مبادرت ورزیده است.

گزارش کارشناسان سازمان ملل اعلام می کند، انتقال کشتی به کشتی محصولات نفتی از سوی کره شمالی در آب های بین المللی افزایش یافته و از روش خاموش کردن سامانه ردیابی برای شناسایی نشدن استفاده شده است.

رویترز نوشته است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن گذشته اعلام کرده بود، تهدید هسته ای کره شمالی پایان یافته است که این ادعا ظاهرا در تضاد مستقیم با گزارش روز جمعه کارشناسان سازمان ملل است.

بنابراین گزارش، ترامپ در توئیت های خود پس از ملاقات با رهبر کره شمالی در سنگاپور نوشته بود: پس از یک سفر طولانی تازه بازگشته ام، اکنون هر کسی می تواند از زمانی که من اختیار را در دست گرفتم احساس امنیت بیشتری کند، دیگر تهدیدی از سوی پیونگ یانگ نیست، دیدار با کیم جون اون (رهبر کره شمالی) تجربه بسیار مثبت و جالبی بود، کره شمالی توانی قوی برای آینده دارد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی از ژوئن 1960 تا مارس 2018 شاهد صدور 27 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که 20 مورد آن به تلاش های هسته ای پیونگ یانگ باز می گردد.

ترامپ 22خرداد با رهبر کره شمالی در سنگاپور پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجم دیدار کرد و پس از آن هم به تنهایی در کنفرانس خبری حضور یافت.

کد خبر 412659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha