همشهری آنلاین: درحالی‌که طلا به کمترین رقم ۱۷ ماه گذشته رسیده بود، با کاهش ارزش دلار دوباره جانی گرفت و به ۱۲۱۴.۹۰ دلار در هر اونس رسید، در عین حال هفتمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

فارس به نقل از رویتر نوشت: قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت انتشار گزارش ضعیف‌تر از انتظار فرصت‌های شغلی آمریکا که ارزش دلار را کاهش داد، یک درصد افزایش یافت.

قیمت این فلز گران‌بها در ابتدا به کمترین رقم 17 ماه گذشته کاهش یافته بود.

هر اونس طلا با 7.07 دلار افزایش 1214.90 دلار معامله شد. طلا در ابتدا به 1204 دلار، کمترین رقم از 15 مارس 2017 کاهش یافته بود و پس از آن تا 1220.01 دلار نیز بالا رفت.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در این رابطه گفت: «من فکر می‌کنم این افزایش قیمت موقتی است. این به خاطر تعداد فرصت‌های شغلی است و به شما می‌گوید که بازار مشاغل در مسیر راحتی قرار ندارد. احتمالا در این مسیر دست‌اندازی اکنون وجود دارد.»

شاخص دلار پس از انتشار رشد فرصت‌های شغلی آمریکا که بیش از انتظار از ماه جولای کمتر بود، منفی شد.

در ابتدا، دلار در برابر ارزهای مهم بین‌المللی به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته و در برابر یوان به بالاترین رقم 14 ماه گذشته رسیده بود.

قیمت طلا طی هفته گذشته 0.3 درصد کاهش یافت و هفتمین هفته کاهشی در 8 هفته گذشته را ثبت کرد.

کارستن منکه، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «تا زمانی‌که دلار همچنان قوی بماند، ما اعتقاد داریم تا دو ماه دیگر- تقاضا ملایم می‌ماند و قیمت‌ها در بازه محدودی نوسان می‌کند.»

کد خبر 412668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha