همشهری آنلاین: دانشمندان زیست محیطی استرالیا می گویند، همزمان با افزایش دما در این کشور ، تعداد زیادی از ایالت ها مانند نیوساوت ولز با چالش های خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند که در ۴۰۰ سال گذشته دراین منطقه بی سابقه بوده است.

 استرالیا دچار بدترین خشکسالی۴۰۰ سال گذشته

به گزارش ایرنا از شبکه ای بی سی نیوز استرالیا ، ایالت ها و شهرهای مختلف این کشور شامل به ویژه نیو ساوت ولز، کوئینزلند، ویکتوریا، در آخرین روزهای ماه گذشته میلادی(جولای) (تیر97) گرمترین دما را نسبت به 60 سال اخیر تجربه کرده است و اکنون جریانات خشک آب و هوایی سبب شده که تا بخش های مختلف این کشور با افزایش 4 تا 5 درجه گرما نسبت سال قبل در بخش های روبه رو باشد.

براین اساس استرالیا در ماه گذشته (جولای) بالاترین حرارت را تجربه کرد که این رقم در بخش های مختلف این کشور متفاوت بود اما این حرارت بین 23 تا 30 درجه در شهرهای مختلف این کشور ثبت شده است.

طبق این گزارش گرمای بی سابقه در مناطق شمالی، مرکز و شرق استرالیا تاکنون خسارت های زیادی به مزارع کشاورزی، مراتع و دام های این کشور زده است.

استرالیا در سال جاری گرمترین تابستان را نسبت به سال های گذشته تجربه می کند و کشاورزان این کشور گزارش دادند که با بی سابقه ترین خشکسالی در زندگی خود دراسترالیا روبه رو شده اند که کشاورزی و صنعت دامپروری را مورد تهدید جدید قرار داده است.

این کشاورزان از خشکسالی کنونی در استرالیا به عنوان یک فاجعه زیست محیطی نادر یاد می کنند.

شبکه خبر استرالیا به نقل از مرکز مطالعات دانشگاه ملبورن گزارش داد: استرالیا پس ازخشکسالی سالهای 1939-45 درجریان جنگ جهانی دوم و خشکسالی 1997 -2009 شاهد خشکسالی دیگری است که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

طبق گزارش های رسانه های استرالیا، نیو ساوت ولز ایالتی در جنوب شرقی این کشور بیشترین چالش ها را با خشکسالی داشته و قریب به 99 درصد کشاورزان ودامپروران در این منطقه کاملا از خشکسالی شدید آسیب دیده اند.

دراین منطقه بسیاری از صلیب سرخ استرالیا و موسسات خیریه به کمک کشاورزان شتافته و با ارائه بسته های آب و غذا درتلاش برای حفظ دام ها و مراتع آن ها هستند.

دولت مالکوم ترنبول اعلام کرد که تاکنون یک بسته حمایت مالی 190 میلیون دلاری برای کمک به کشاورزان آسیب دیده در ایالت ها و سواحل عمدتا شرقی درگیر خشکسالی اختصاص داده است.

گزارش رسانه های استرالیایی حاکی است 57 درصد از ایالت کوئینزلند این کشور نیز تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

براین اساس بسیاری از مزارع تولید گندم در ایالت های مختلف استرالیا از این خشکسالی بی سابقه تاثیر پذیرفته و سطح تولید آن در ماههای اخیر در این کشور بسیار کاهش یافته است.

طبق گزارش دولت استرالیا صادرات گندم این کشور با بیش از 15 میلیون تن درسال جاری در کمترین سطح خود در یک دهه گذشته قرار داشته است.

بسیاری از کشاورزان استرالیا در صفحات شبکه های اجتماعی خود از تلف شدن هزاران راس دام دراین کشور خبر دادند.

استرالیا ششمین کشور پهناور دنیا در نیمکره جنوبی واقع با حدود 25 میلیون نفر جمعیت در قاره اقیانوسیه است.

کد خبر 412753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha