مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام شهردار منطقه یک تهران با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها توسط شورای شهر تهران گفت: ۱۳۰ پرونده برج باغ که اقدامات آنها برای صدور پروانه ساخت و ساز انجام گرفته بود در این منطقه متوقف شد.

برج باغ

به گزارش ایرنا لغو مصوبه برج باغ‌ها در شهر تهران از جمله نخستین تصمیم های اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود که در انتخابات 29 اردیبهشت سال گذشته توسط مردم پایتخت به پارلمان شهری کلانشهر تهران راه یافتند.

براساس این مصوبه اجازه ساخت و ساز در باغ‌های شهر تهران بر اساس 30 درصد بنا و 70 درصد باغ داده می‌شد.

علی اصغر خرمی شریف قائم مقام شهردار منطقه یک تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: جریان صدور پروانه برای برج باغ از نهم اردیبهشت ماه امسال متوقف شد.

  • 70 مجتمع تجاری درحال ساخت

خرمی شریف در ادامه با بیان اینکه 70 مجتمع تجاری در منطقه یک (شمال پایتخت) در حال ساخت است گفت: مجوز این مجتمع ها در دوره گذشته شهرداری صادر شده است.

خرمی شریف خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری هیچ مجوز تجاری صادر نشده و نخواهد شد.

به گفته وی، مجتمع‌های تجاری درحال ساخت که قبلا مجوز گرفته‌اند نیز باید پیوست های ترافیکی خود را به منظور انجام اصلاحات لازم به شهرداری ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های فرامنطقه‌ای بودن مجتمع‌های تجاری، این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: در صورتی که پیوست‌های ترافیکی مجتمع‌های تجاری به تصویب مجمع شورای معماری برسد به مجتمع‌های تجاری اجازه فعالیت داده می‌شود.

  • پالادیوم منتظرم رای

قائم مقام شهردار منطقه یک تهران همچنین با اشاره به ارسال پرونده مجتمع تجاری «پالادیوم» به کمیسیون ماده 100 اظهارداشت: رای کمیسیون ماده 100 پس از صدور درباره این مجتمع بلافاصله اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا پالادیوم یکی از مجتمع‌های تجاری بزرگ شمال شهر تهران است که ایجاد یک تونل زیرزمینی و کریدور هوایی بین دو ساختمان بدون رعایت قوانین شهرسازی، ایمنی و فنی عمرانی، تخلف آن اعلام شده است. پرونده تخلف این مجتمع تجاری فروردین ماه امسال به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش پالادیوم را نمونه تخلف افسار گسیخته در ساخت و سازهای پایتخت خوانده بود.

کد خبر 412760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha