عباس عراقچی را بسیاری از مردم به‌عنوان چهره‌ای سیاسی که سابقه‌اش گره خورده به مذاکرات برجام، می‌شناسند.

عراقچی

شاید کمتر کسی بداند معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در فضایی خارج از سیاست و با همراهی برادرانش کتابخانه‌ای را به یاد و نام پدرشان در سال ۷۹ راه‌اندازی و این روزها آن را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار کرده‌اند.

کتابخانه مرحوم حاج سیدحسین عراقچی در بلوار آیت‌الله کاشانی تنها کتابخانه‌ عمومی غرب تهران است که به‌صورت خصوصی اداره می‌شده است و با ۵۰ هزار جلد کتاب در زمره متنوع‌ترین کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

به بهانه واگذاری این کتابخانه، همشهری محله سراغ عراقچی رفته و درباره شکل‌گیری، فعالیت و فرهنگ کتابخوانی در یکی از محلات غرب تهران با او گفت‌وگو کرده است.

عراقچی در بخشی از این گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه بخشی از کتاب‌های این کتابخانه اهدایی خانواده عراقچی و بخش دیگر خریداری شده از انتشاراتی‌های مختلف است، می‌گوید: با ارتباطی که مدیریت داخلی کتابخانه با انتشاراتی‌ها گرفت، برخی کتاب‌ها به‌صورت رایگان و بخشی هم با تخفیف‌های قابل توجه خریداری شد و به این ترتیب کتاب‌های منحصربه‌فرد و متنوعی در کتابخانه موجود است.

او ادامه می‌دهد: هرچند زمین کتابخانه را مادرم هدیه داد، ساخت و تجهیز آن با استفاده از اموال پدر انجام شد.

به گفته عراقچی کتابخانه یک قرائتخانه دارد که نوجوان‌ها و جوان‌های زیادی برای مطالعه به آنجا می‌روند و همین مکان فضایی شده است که این گروه سنی بتواند به جای خانه و آپارتمان‌های کوچک، در آن درس بخواند.

عراقچی در بخشی از این گفت‌وگو تأکید می‌کند: شکل سنتی کتابخانه دیگر جواب نمی‌دهد. باید جذابیت‌ها و تغییرات را شناخت. متأسفانه هنوز این تغییرات را نشناخته‌ایم. کسانی که برای جوانان امروز تصمیم می‌گیرند گویی برای جوانی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین پول و امکانات هدر می‌رود.

کد خبر 412784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha