همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور رئیس مجلس در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: رئیس مجلس بر لزوم حذف کامل کنکور تا پایان دوره مجلس دهم تاکید کرد.

به گزارش ايسنا، میرحمایت میرزاده در تشريح مذاكرات جلسه اخير کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اين جلسه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که یکی از موارد مورد تاکید دكتر لاريجاني، مساله حذف کنکور بود.

وی توضیح داد: دكتر لاریجانی معتقد است برگزاری کنکور به شکل فعلی استرس‌زاست و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را دچار مشکل می‌کند؛ به همین دلیل کمیسیون آموزش باید برنامه‌ای برای حذف کنکور تا پایان این دوره مجلس داشته باشد.

میرزاده افزود: صحبت‌های رئيس مجلس ناظر به این بود که امروزه در بسیاری از کشورها دانشگاه‌ها به صورت مستقل آزمون برگزار می‌کنند و فرد پذیرفته شده بعد از انجام مصاحبه جذب دانشگاه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه این بود که وضعیت فعلی برگزاری کنکور مطلوب نیست. سال‌ها از تصویب قانون حذف کنکور می‌گذرد ولی هنوز این اتفاق رخ نداده و فقط اضطراب خانواده‌ها باقی مانده است.

به گفته میرزاده، موضوع تامین مالی آموزش و پرورش یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در این جلسه بود. تاکید شد که باید از روش‌های مختلف همچون بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و درآمدزایی آموزش و پرورش استفاده شود. در همین باره در خصوص ارتقاي مسائل مرتبط با مهارت‌ها و خوداشتغالی نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در پایان یادآور شد: موضوع مهاجرت تحصیلی به ویژه به کشورهای همسایه نیز مورد بحث قرار گرفت. تاکید شد که باید علاوه بر بهبود وضعیت علمی دانشگاه‌ها، شرایط برای فعالیت بیشتر و آزادانه‌تر دانشجویان در داخل مهیا شود تا این دانشجویان جذب دانشگاه‌های خارجی نشوند.

کد خبر 412893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha