همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: رئیس جمهور، مصمم است کالاهای اساسی به خصوص دارو و تجهیزات پزشکی با نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی،  در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار افزود: تمهیداتی اتخاذ شده تا مردم نگران نباشند و به زحمت نیفتند، البته نمی‌توان تضمین کرد که برای تولیدکنندگان در بخش دولتی و خصوصی تخلفی صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات، با سامانه 190 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

هاشمی ادامه داد: در بخش ارائه تسهیلات به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، مکانیسمی طراحی شده که خطاها را کاهش می‌دهد، در دوره ای رئیس‌جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری گفته اند که برای یکسری اقلام ارز 4200 تومانی در نظر گیرد که یکی، دو ماه اول ممکن بود تصمیمات ناصحیح در ثبت سفارش‌های اقلام توسط وزارت صنعت‌، معدن و تجارت انجام شود، ولی در حال حاضر مسئولیت این قضیه برای کالاهای سلامت بر عهده وزارت بهداشت شده و پاسخگو هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ارز دولتی به مواد اولیه و داروی بیماران شامل پنج هزار قلم دارو تعلق می‌گیرد و در حوزه تجهیزات پزشکی نیز که شامل 22 هزار قلم است، ارز دولتی تخصیص می‌یابد.

هاشمی گفت: کار ما سخت است و باید تلاش کنیم چندین هزار قلم دارو را برای بیماران فراهم کنیم و در این زمینه فهرست نهایی داروها فردا تحویل وزارت صنعت‌، معدن و تجارت می‌شود.

وی، درباره خدمات توریست درمانی، گفت: توریست درمانی یک فرصت خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارو و تجهیزات است، زیرا ظرفیت خالی در صنعت دارو و تجهیزات برای صادرات داریم و در زمینه ارائه خدمات هم ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد. این مسئله بستگی به این دارد که شرکت‌ها و مراکز مربوطه چه اقداماتی انجام دهند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چه خاطره خوشی از خبرنگاران دارید، افزود: تاکنون در مقابل خبرنگاران کم نیاورده‌ام و این‌طور نبوده که نتوانم در برابر سوالی پاسخ ندهم و البته موضوعاتی که از سوی خبرنگاران مطرح می‌شود، همه خاطره بوده و ممکن است برخی از آنها برای مسئولان شیرین نباشند و غافلگیر شوند.

کد خبر 412919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha