همشهری آنلاین: رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: مسافرین تابستانی لازم است چند نکته بهداشتی مهم را در سفر‌های تابستانی خود در اماکن بین راهی رعایت کنند تا سفری سلامت را پیش رو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ محراب آقازاده افزود: مهمترین مسأله، توجه به منبع آب مصرفی و بر حذر بودن از مصرف آب‌های غیرمطمئن است.

وی گفت: بهتر است مردم غذا‌هایی را که با خود در طول سفر به همراه دارند، نیم پز نشده باشند و توصیه می‌شود از همان ابتدا غذا را کامل بپزید یا در مقصد اقدام به پخت آن کنید. غذا‌هایی مثل کتلت و کوکو یا تخم مرغ پخته برای سفر مناسب هستند و غذا‌هایی مثل الویه، کباب کوبیده، کالباس، سوسیس و مواد غذایی آبکی مانند انواع خورشت‌ها بسیار حساس و فساد‌پذیر هستند.

آقازاده افزود: می‌توان برای حفظ زنجیره سرمایی برای نگهداری مواد غذایی بالقوه خطرناک مانند موادغذایی با پایه شیر و لبنیات، تخم مرغ، گوشت ماهی و طیور از یخچال‌های یونولیتی در طول سفر استفاده کرد.

آقازاده گفت: در صورت مجبور شدن به تهیه غذا از رستوران‌های بین راهی به بهداشت محیط رستوران، لباس کار کارکنان و نظافت عمومی مکان توجه کنند.

وی افزود: مردم باید به رنگ گوشت کباب کوبیده عرضه شده توجه کرده و در صورتی که به رنگ قرمز بود از مصرف آن به علت پخته نبودن اجتناب کنند.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورتی که در سفر خود با اماکن عمومی و بین راهی یا سرویس‌های بهداشتی کثیف در اماکن متبرکه، پمپ بنزین‌ها یا نمازخانه‌های بین راهی برخورد داشتند به سامانه بهداشت ۱۹۰ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 412964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha