همشهری آنلاین: تندیس اقلیت‌های دینی و اقوام ایرانی به منظور نمایش حضور پررنگ اقشار جامعه در حفاظت از کشور و نظام اسلامی، در تالار دفاع موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نصب شد.

موزه

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری موزه انقلاب و دفاع مقدس، در راستای تجلیل از رشادت های اقشار مختلف جامعه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی که یک میراث فرهنگی و سیاسی با ارزش محسوب می شود، تعداد 12 تندیس نصب شده در موزه انقلاب با پوشش اقوام کرد، لر، ترکمن و بختیاری، به موضوع مشارکت مردمی در دفاع مقدس می پردازد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید این تندیس‌ها به تالار دفاع و بخش استندهای شیشه‌ای مراجعه کنند.

تفاهم‌نامه‌ای میان موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

این تفاهم نامه به امضای غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وعلی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رسید.

غفاری امروز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: معمولا وقایع و رخدادهای بزرگ تاریخی به نوعی برخوردار و بهره‌مند از یک عقبه‌ به نسبت وسیع و گسترده‌ هستند و بر همین اساس اثرات و تاثیرات بزرگی داشته و در تاریخ از نوع وقایع ماندگار و اثر‌بخش به شمار می آیند.

وی افزود: ما وقتی که تاریخ معاصر خود را مورد واکاوی قرار می دهیم هرگز نمی‌توانیم رخداد بزرگی مثل جنگ‌تحمیلی، دوران دفاع‌مقدس و قبل از آن، دوره‌ انقلاب‌اسلامی را نادیده بگیریم، چرا که تاریخ ما غیر از این نیست. بازکاوی این تاریخ و انتقال دستاوردها و تمام وقایعی که در آن دوره‌ تاریخی اتفاق افتادند و بازتاب آنها برای نسل جدید بسیار مهم است.

کد خبر 412992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha