همشهری آنلاین: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه در آینده با کاهش قیمت سفر خارجی روبرو خواهیم بود گفت: توجه به گردشگری اهمیت خاصی دارد چرا که در بدترین شرایط ارز ورودی دو برابر ارز خروجی است.

سفر خارجی

حرمت الله رفیعی در ارتباط با تاثیر وضعیت کنونی ارز و حذف ارز مسافرتی بر وضعیت سفر و دفاتر خدمات مسافرتی گفت: من پیش از این نیز با شیوه پرداخت ارز مسافرتی مخالف بودم و معتقدم در آن زمان نیز ۸۰ درصد مردم با ارز آزاد سفر می‌کردند، البته اکنون اگر همانطور که اعلام شد صرافی‌ها در فروش ارز آزاد باشند و بازار ثانویه با سیاست گذاری درستی پیش برود، شاهد ثبات در گردشگری و مشکلات کمتر دفاتر خواهیم بود.

وی ادامه داد: تحریم‌ها به صورت رسمی اعمال شد و امروز با کمی کاهش قیمت ارز روبرو بودیم بنابراین به نظر می‌رسد افزایش قیمت ارز در ماه‌های گذشته به خاطر سیاست‌های اشتباه بود. متاسفانه برای این سیاست‌ها با صنوف مختلف مشورت نشده‌بود اما امیدواریم در رابطه با بازار ثانویه این اتفاق نیفتد.

رفیعی اظهار کرد: پیش از این شاهد بودیم که ارز دفاتر (ارز گردشگری) را قطع کرده بودند و پس از آن نیز که تصویب شد به دفاتر ارز داده‌ شود هیچ مبلغی به ما داده‌ نشده‌ است. علاوه بر اینکه به خاطر تغییرات مدام قیمت ارز ما همواره با مشکل روبرو بودیم و نمی‌دانستیم که بسته‌های سفر را بر مبنای چه قیمت ارزی تهیه کنیم.

او با اشاره به اینکه دفاتر باید حق خرید و فروش ارز داشته باشند، افزود: دفاتر مسافرتی اهل سوء استفاده نیستند و همواره و معاملات آنها بر اساس اسناد خواهد بود.

تکلیف ارز مسافرتی مشخص شد | ارز مسافرتی آزاد شد | بسته جدید ارزی از سه شنبه عملیاتی خواهد شد
رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به چمدان گفت: سال‌ها از اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید امام خمینی بر اجرایی شدن آن و واگذاری امور به بخش خصوصی می‌گذرد اما هنوز عده‌ای معتقدند باید به شیوه‌ای عمل شود که بخش خصوصی همواره «بله قربان» گوی بخش دولتی باشد و برای گرفتن مجوز هر سال مجبور باشد خدمت بخش دولتی برود در حالی که دولت باید این امور را واگذار کند و نقش نظارتی خود را اعمال کنند.

او در ارتباط با پیش بینی برای قیمت سفرهای خارجی افزود: پیش‌بینی ما پایین آمدن قیمت سفر است چرا که قیمت دلار رو به کاهش است و این مساله سبب کاهش قیمت پروازها خواهد شد. همچنین پیش از این دفاتر ناچار بودند به صورت غیرقانونی با قیمت بسیار بالا ارز تهیه کنند اما اکنون که خرید و فروش در صرافی‌ها آزاد شده این مشکل حل می‌شود و قیمت ارز ثانویه نیز حتما کمی پایین‌تر خواهد بود.

رفیعی به چمدان گفت: باید همیشه در خاطر داشته باشیم که در صنعت گردشگری در بدترین حالت، ارز خروجی ۵۰ درصد ارز ورودی است بنابراین باید در چنین وضعیتی در کشور توجه خاصی به این صنعت داشته باشیم تا کارگزاران آن سر پا باشند و بتوانند این صنعت را پویا نگه دارند.

کد خبر 413026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha