چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین ساخته‌های بری جنکینز، برادران کوئن، کلر دنی و ژان-لوک گدار در پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم نیویورک روی پرده می‌روند.

تصنیف باستر کروگز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك‌تايمز، برنامه اين دوره جشنواره نيويورك از سوي جامعه فيلم لينكلن‌سنتر اعلام و مشخص شد 30 فيلم از چهره‌هاي مولف و تثبيت‌شده بين‌المللي و كارگردان‌هاي تازه‌كار در بخش اصلي به نمايش درمي‌آيند. از جمله «اگر بيل استريت مي‌توانست سخن بگويد» جنكينز كه فيلم تحسين‌شده «مهتاب» را در كارنامه دارد. «بيل استريت» بر اساس كتاب جيمز بالدوين ساخته شده و نخستين‌بار در آمريكاي شمالي در نيويورك روي پرده مي‌رود.

«تصنيف باستر اكروگز» به نويسندگي و كارگرداني جوئل و ايتن كوئن هم ابتدا در هفتاد و پنجمين جشنواره فيلم ونيز رونمايي مي‌شود و بعد به پنجاه و ششمين جشنواره فيلم نيويورك مي‌آيد. تيم بليك نلسن، برندان گليسن، ليام نيسن، جيمز فرانكو، زويي كازان، تام ويتس و... از جمله بازيگران اين پروژه وسترن هستند كه به احتمال فراوان پس از نمايش‌هاي جشنواره‌اي، از شبكه نتفليكس پخش مي‌شود.

جشنواره نيويورك همواره از سياست گرد هم آوردن فيلم‌هاي تحسين‌شده ديگر جشنواره‌هاي مهم و معتبر پيروي كرده و امسال هم قرار است چند فيلم برتر از جشنواره كن در آن به نمايش درآيند. «دزدان خرده‌پا» به كارگرداني هيروكازو كره-ادا كه برنده نخل طلايي بهترين فيلم شد، «كتاب تصوير» گدار (برنده جايزه ويژه) و دو برنده جايزه مشترك بهترين فيلمنامه يعني «سه رخ» جعفر پناهي و «خوشحال چون لازارو» ساخته آليس رورواچر در نيويورك حضور خواهند داشت.

كلر دني و جيا ژانگ‌كه كه در دوره‌هاي گذشته نيويورك حضور فعال داشته‌اند، امسال به ترتيب با «هاي لايف» و «خاكستر خالص‌ترين سفيد است» به اين رويداد معتبر در منطقه آمريكاي شمالي بازمي‌گردند. پل دانو كه پيش‌تر در مقام بازيگر شناخته مي‌شد، با نخستين تجربه كارگرداني خود «حيات وحش» و ريچارد بيلينگام عكاس با اولين فيلم داستاني‌اش «ري و ليز» هر دو از جشنواره ساندنس پا به نيويورك مي‌گذارند.

جشنواره امسال فيلم نيويورك با «محبوب» يورگوس لانتيموس آغاز به كار مي‌كند، با نمايش «رم» آلفونسو كوارون ادامه مي‌يابد و با «در دروازه ابديت» جولين اشنيبل به پايان مي‌رسد.

کد خبر 413075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha