همشهری آنلاین: جهانگیری با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی مناسبی با شرایط جدید انجام شده است، گفت: باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، شرایطی پیش روی کشور خطیر است.

جهانگیری

به گزارش ايرنا، معاون اول رئيس‌جمهور، امروز (17 مرداد) در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این که بعد از سخنان رییس جمهوری بازتاب آن در بازار اقتصادی را شاهد بودیم، آیا این بازتاب ادامه خواهد داشت، گفت: باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، شرایطی پیش روی کشور خطیر است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: آمریکایی‌ها به صراحت می‌گویند تمام انرژی خود را می‌گذارند تا مردم ایران تحت فشار قرار گیرند و آنها بتوانند خواسته‌های خود را عملیاتی کنند.

جهانگیری افزود: فرصت بوجود آمده شرایط مناسبی را برای بخش خصوصی ایجاد خواهد کرد و صادرات کشور مقرون به صرفه خواهد بود . باید از این فرصت استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید به تولید توجه بیشتری کنیم و اگر نتوانیم موانع پیش روی تولیدکنندگان را به موقع حل کنیم، ممکن است با مشکل روبرو شوند و به همین منظور از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا بسته‌ای را برای حمایت از تولید تهیه کند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: در این شرایط که اقشار متوسط و پایین جامعه تحت فشار اقتصادی قرار خواهند گرفت، باید از طریق منابع به این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

جهانگیری یادآور شد: اگر عوارض جانبی این سیاست‌ها را بتوانیم با موفقیت کنترل کنیم، این سیاست‌ها با استقبال بخش خصوصی روبرو می‌شود و فعالیت اقتصادی را تسهیل می‌کند، علامت بازار هم اکنون متناسب با شرایط است که حتما تاثیر آن مثبت خواهد بود.

  • مسئولیت خبرنگار سنگین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: انصافا این حرفه کار سخت و مسئولیت سنگینی است و این که خبرنگاران از یک منظر باید اطلاع رسانی کنند مسایلی را که در حکومت ومراکزی که خیلی سخت ودشوار است و بیم خطرات جانی وجود دارد آنها باید حضور پیدا کنند تا اطلاعات مورد نیاز را به مردم برسانند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: از طرفی خبرنگاران باید زبان مردم باشند و مسایل بین مردم را به مسئولین منتقل کنند.

جهانگیری ادامه داد: خبرنگاری حرفه دشواری در این مقطع است و از طرف خودم و هیات دولت از کاری که خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی مسایل دولت و ملت در جهت انتقال پیام انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 413114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha