چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین_ مهدی تهرانی: مکتب رودخانه هادسون (Hudson River School) یا مدرسه رودخانه هادسون یک جنبش هنری آمریکایی در اواسط قرن نوزدهم بود که توسط یک گروه از نقاشان علاقمند به چشم انداز سروشکل یافت. توماس کول بنیان‌گذار این مکتب است.

مکتب رودخانه هادسون

به رهبری او این گروه که اولین مکتب نقاشی آمریکایی محسوب می‌شود تحت تأثیر جنبش رمانتیسیسم اعلام موجودیت کرد. کول در حدود 24 سالگی و بین سالهای 1925 تا 1930 گروه بزرگی از نسل‌های مختلف نقاشان منظره‌پرداز آمریکایی را در این مکتب راهبری نمود.

نسل اول و دوم نقاشان وابسته به این مکتب سخت پای‌بند به دیدگاه زیبایی‌شناختی رمانتیسم بودند. نقاشی‌هایی که به این جنبش مرتبط می‌شود، تماما دردره هادسون و مناطق اطراف آن را نشان می‌دهد، از جمله Catskill، Adirondack و کوه های سفید؛ اما نسل دوم هنرمندان مرتبط با این مکتب؛ جغرافیای آثار گسترش یافته و شامل سایر نقاط در نیو انگلند، Maritimes، غرب آمریکا و آمریکای جنوبی نیز شده است.

نقاشی مدرسه رودخانه هادسون نشان دهنده سه موضوع امریکا در قرن نوزدهم است: کشف، سیاحت و آرامش.

این نقاشی‌ها یک چشم انداز با منظر روحانی را به تصویر کشیده‌اند. در واقع این آثار گویای همزیستی مسالمت آمیز انسان با طبیعت جلوه‌گری می کند.  مناظر مدرسه رودخانه هادسون با تصویر واقعی، دقیق و گاهی اوقات ایده‌آل طبیعت مشخص شده‌اند در حالی که عناصر نقاشی‌ها به صورت واقعگرایانه ارائه می‌شدند.

نقاشی ماندگار از توماس کول 1836 | نزدیک رود کانیتکات

توماس کول

نقاشی فردریک ادوین چرچ | آبشار نیاگارا

فردریک ادوین چرچ

کد خبر 413138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha