همشهری آنلاین: دانیل ارزانی، ملی‌پوش ایرانی‌تبار استرالیا به خدمت باشگاه منچسترسیتی درآمد. ارزانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه بار برای استرالیا به میدان رفت و جوان‌ترین بازیکن این دوره از مسابقات محسوب می‌شد.

arzani

منچستر سیتی، قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ برتر انگلیس دانیل ارزانی، ستاره ایرانی‌تبار ۱۹ ساله تیم فوتبال استرالیا را در اختیار خود گرفته است.

ارزانی که متولد خرمآباد در استان لرستان است، در سن ۶ سالگی به همراه خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرد.

او در لیگ استرالیا در باشگاه ملبورنسیتی توپ می‌زد و یکی از چهره‌های درخشان فصل گذشته‌ی لیگ استرالیا بود.

درخشش ارزانی سبب شد که او به تیم ملی فوتبال استرالیا دعوت شود و ملی‌پوشان استرالیا را در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراهی کند.

او که جوان‌ترین بازیکن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ محسوب می‌شد، در دیدارهای استرالیا مقابل فرانسه، دانمارک و پرو در مرحله گروهی این مسابقات به عنوان بازیکن تعویضی پا به میدان گذاشت.

دانیل ارزانی در تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان و جوانان استرالیا نیز بازی کرده و زمانی که باید در مورد آینده‌ی خود برای حضور در تیم ملی استرالیا یا ایران تصمیم‌گیری می‌کرد، ترجیح داد که همچنان برای استرالیا به میدان برود.

برایان ماروود، یکی از دست‌اندرکاران باشگاه منچسترسیتی از دانیل ارزانی به عنوان بازیکنی با استعداد فراوان یاد کرد که توانسته در مدت کوتاهی به یکی از ستارگان درخشان فوتبال استرالیا بدل شود و نشان دهد که می‌تواند، در سطحی بالا بازی کند.

منچسترسیتی اما ظاهرا قصد دارد ارزانی را در آغاز به عنوان بازیکن قرضی در خدمت باشگاهی دیگر قرار دهد تا شرایط لازم را برای توسعه و پیشرفت او فراهم آورد. پپ گواردیولا، سرمربی نامدار منچسترسیتی به همراه تیمش به عنوان مدافع قهرمانی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس را آغاز می‌کند.

کد خبر 413170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha