شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمینار زمان در چند افق؛ بررسی ابعاد مختلف مسئله زمان در فیزیک و فلسفه، ۱۵ شهریور ۹۷ برگزار می‌شود.

سمینار زمان در چند افق

اين سمينار که به همت موسسه مینوی خرد روشن و با همکاری مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود، طی چهار نشست تخصصی به بررسی ابعاد مختلف مسئله زمان در فیزیک و فلسفه می‌پردازد. 

عناوین و توضیحات هر یک از نشست‌های چهارگانه سمینار به شرح زیر است: نشست نخست با عنوان «متافیزیک سنتی، زمان و مسئله آفرینش»، با سخنرانی محمدحسین حشمت‌پور، استاد سطوح عالی علوم عقلی و حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

نشست دوم با عنوان «سوبژکتیویته، زمان و مسئله شناخت»، با سخنرانی سیدحمید طالب‌زاده، مدیرگروه فلسفه دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی تحول علوم انسانی برگزار خواهد شد.

نشست سوم با عنوان «فضا-زمان یا زمان زیسته، نزاع فلسفه و فیزیک»، با سخنرانی ابوتراب یغمایی، پژوهشگر فیزیک و فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و حمیدرضا آیت‌اللهی؛ دکتری فلسفه از دانشگاه بروکسل بلژیک و عضو فرهنگستان علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

نشست چهارم با عنوان «حکیم مسلمان، زمان و زمانه»، با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد فلسفه اسلامی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این سمینار می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سمینار به نشانی https://evnd.co/H۷WSc اقدام به ثبت‌نام کنند.سمینار «زمان در چند افق» ۱۵ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۵ در محل مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 413276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha