همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش باران در سواحل دریای خزر طی یک‌شنبه ۲۱ مرداد و روزهای آینده خبر داد.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز تا اواخر روز دوشنبه 22 مرداد در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

احد وظيفه افزود: از اواخر فردا و طی روز سه‌شنبه 23 مرداد ماه با تقویت جریان های شمالی بر روی دریای خزر ، سواحل دریای خزر مه آلود همراه با بارش پراکنده خواهد بود و در روز سه‌شنبه در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و برخی از نقاط شمال غرب، بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در شمال سیستان‌ و بلوچستان به ویژه‌ منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنان تداوم خواهد یافت. این وضعیت از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا صبح روز چهارشنبه 24 مرداد با شدت بیشتر و طوفان گرد و خاک خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در بخش‌های شرق و جنوب شرق کشور و در شرق خراسان جنوبی نوار شرقی کرمان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک در این منطقه شود.

او اظهار کرد: از اواخر روز آینده شکل‌گیری توده گردو خاک در شمال عراق و انتقال آن در روز سه‌شنبه به بخش‌های شمال غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوشنبه 22 مرداد) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 37 و 24 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز سه‌شنبه صاف و با بیشترین و کمترین دمای 36 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 413403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha