همشهری آنلاین: قرار بود به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت امسال میزان صدور کاغذ بسته بندی شده به ۲۰۰ هزار تن- یعنی ۲ برابر پارسال برسد.

paper

اما بر پایه اعلام امروز گمرک جمهوری اسلامی، از اول شهریورماه صادرات انواع کاغذ، چای و شیرخشک ممنوع است.

به گزارش تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رییس کل گمرک صادرات انواع کاغذ چاپ، بسته بندی و روزنامه را ممنوع اعلام کرد.

همچنین صدور انواع تیشو، انواع شیرخشک صنعتی و شیر خشک اطفال، چای فله و بسته بندی و همچنین کره در بسته بندی بیش از 500 گرم از ابتدای شهریور ممنوع است.

هفته گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با واردات 20 هزار تن کاغذ برای تامین کسری کاغذ مطبوعات و روزنامه و همچنین واردات کاغذ گلاسه تا سقف 25 هزار تن موافقت شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دهم مردادماه به ایرنا گفت: دولت با هدف حمایت از مقوله دانش و فرهنگ در کشور، ارز یارانه ای 3800 تومانی به واردات کاغذ می دهد که تنها کالای غیر اساسی است که از این ارز استفاده می کند.

رضا رحمانی اضافه کرد: در صنعت کاغذ روزنامه با مشکل قدیمی بودن فناوری ها و دستگاه ها و کمبود مواد اولیه روبروییم اما پارسال 100 هزار تن کاغذ بسته بندی شده صادر شد و قرار است امسال به 2 برابر افزایش یابد.

کد خبر 413487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha