دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نهنگ قاتل که جسم بی‌جان فرزند خود را بیش از دو هفته روی سرش حمل می‌کرد، سرانجام آن را در دریا رها کرد و به زندگی عادی بازگشت.

نهنگ قاتل سوگوار مرگ فرزند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان، بچه اين نهنگ قاتل روز 24 ژوييه به دنيا آمد و اندكي بعد از دست رفت اما حس مادرانه حيوان وادارش كرد جنازه را حدود 17 روز روي سرش بگيرد و آن را رها نكند. تصاوير ارسال‌شده از سوگواري نهنگ قاتل خيلي زود به چهار گوشه دنيا رسيد و بسياري را بهت‌زده كرد.

مركز پژوهش‌هاي نهنگ در ايالت واشنگتن اعلام كرد عصر روز شنبه نهنگ موسوم به جي‌35 را در منطقه هارو استريت در غرب جزيره سن‌خوان در حال شكار دسته ماهي‌هاي سالمون ديده و ديگر خبري از جنازه بچه روي سر J35 نبوده است. هارو استريت بين خاك آمريكا و جزيره ونكوور كانادا قرار دارد. به نظر مي‌رسد لاشه بچه‌نهنگ پس از 17 روز قرار گرفتن در معرض آب و نور خورشيد متلاشي شده و از بين رفته است.

نهنگ قاتل از گونه‌هاي در معرض خطر موجود در آب‌هاي اقيانوس است و از زماني كه بچه يك نهنگ ماده پس از به دنيا آمدن زنده مانده و وارد چرخه طبيعت شده تقريبا سه سال مي‌گذرد. در 20 سال گذشته 40 نهنگ وارد اجتماع نهنگ‌ها در آب‌هاي آمريكا شده و 72 نهنگ از بين رفته‌اند. بر اساس آخرين آمار، تنها 72 نهنگ قاتل از گونه در معرض خطر در آب‌هاي منطقه باقي مانده‌اند.

نهنگ‌هاي قاتل به داشتن عمر طولاني شناخته مي‌شوند. يكي از نهنگ‌هاي محدوده آب‌هاي سياتل با نام گرني (مادربزرگ) سال 2016 پس از 106 سال زندگي از دنيا رفت. نهنگ‌هاي مانده در محدوده سياتل بايد پيش از زايل شدن قدرت باروري خود بر تعداد نهنگ‌ها بيفزايند و اين گونه را از خطر انقراض نجات دهند.

صداي ارتعاش دستگاه‌هاي ردياب دريايي قدرت شنوايي بسياري از نهنگ‌ها را از بين برده است. كاهش جمعيت ماهي‌هاي سالمون به عنوان اصلي‌ترين منبع غذايي و آلودگي آب‌هاي آزاد از ديگر دلايل از بين رفتن نهنگ‌هاي قاتل بوده است.

کد خبر 413524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha