همشهری آنلاین: سید موسی پورموسوی رئیس موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران از برنامه این موسسه برای بین‌المللی شدن و ایجاد رشته‌های جدید خبر داد.

موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر سید موسی پورموسوی در مراسم معارفه مدیر مرکز علمی کاربردی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: کد رشته‌های این موسسه باید متناسب با نیازهای شهرداری باشد و تمامی مراکز وابسته به طور دقیق ضوابط و قوانین را رعایت كنند تا با تداوم حمایت‌ها شاهد بالندگی هر چه بیشتر این مجموعه باشیم.

وی افزود: نقش دانشگاه آموزش انسان‌ها برای تحول جامعه و دستیابی به آینده بهتر است و در موضوع مدیریت بحران نیز تلاش علمی منجر به نجات جان انسان‌ها، کاهش آلام و خسارات ناشی از حوادث و سوانح می‌شود.

رئیس موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران، پیامدهای شکل‌گیری این موسسه در شهرداری را مثبت خواند و گفت: مجموعه مدیریت بحران نیز یک تشکیلات تخصصی و فنی به شمار می‌آید که باید بدور از تغییر و تحولات جاری اهداف خود را مستمر دنبال كند.

وی تامین امنیت ذهنی جامعه را موثر خواند و گفت: آموزش مردم منجر به کاهش هزینه‌ها در بسیاری از موارد از جمله مدیریت حوادث و سوانح می‌شود و مراکز علمی باید به آموزش عمومی نیز توجه كنند.

دکتر احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در سخنانی به تشریح تاریخچه شکل‌گیری و اهداف تاسیس مرکز علمی - کاربردی سازمان پرداخت و گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به حوادث و سوانح منجر به تغییر رفتار شهروندان می‌شود و به طور خودکار سطح مخاطرات جامعه در پی این آگاهی و تغییر رفتار کاهش پيدا مي‌كند.

وی در عین حال فرآیند آموزش مدیریت بحران در کشور را نیازمند آسیب‌شناسی و تدارک برنامه‌های جدید خواند و گفت: برای دستیابی به اهداف بلند ترسیم شده در این حوزه، بهره‌گیری از دانش روز و آکادمیک مدیریت بحران ضروری است.

کد خبر 413757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha