همشهری آنلاین: شمار تلفات ناشی از فرو ریختن پلی معلق بر روی یکی از بزرگراه های شهر جنوا در شمال ایتالیا به ۳۸ نفر رسید.

تعداد قربانیان فرو ریختن پل بزرگراه در ایتالیا به ۳۸ نفر رسید

به گزارش يورونيوز، یک روز پس از وقوع این حادثه دلخراش، ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از افزایش شمار کشته شدگان به ۳۸ نفر خبر داد. آقای سالینی همچنین خاطرنشان کرد که تعدادی نیز در این حادثه ناپدید شده اند.

آقای سالوینی پیش از این در توییتی ضمن اشاره به اینکه «با تلاش ماموران آتش نشانی اجساد آخرین قربانیان از زیر آوار بیرون آورده شد»، یادآور شده بود که در میان قربانیان سه کودک هشت، دوازده و سیزده ساله نیز به چشم می خورد.

وزیر کشور ایتالیا در واکنش های متعدد «توییتری ترامپ گونه» خود تهدید کرده است که مسئولان و مقصران اصلی حادثه بهای «بسیار بسیار سنگینی» را پرداخت خواهند کرد.

دانیل تونینلی، وزیر حمل و نقل ایتالیا ضمن متهم کردن پیمانکار پل به ناتوانی در عمل کردن به تعهداتش از ممیزی تمامی پل ها و تونل های قدیمی در سراسر خاک ایتالیا خبر داده است.

به گزارش رسانه های ایتالیایی، وزیر حمل و نقل این کشور همچنین اعلام کرده است که امتیاز مشارکت در عملیات ساخت زیر ساخت های بزرگراهی از «اوتوستراد پر لیتالیا» Autostrade per l'Italia، شرکت پیمانکاری که مسئولیت ساخت این پل را بر عهده داشته است، سلب می شود. این شرکت زیر مجموعه آتلانتیا Atlantia است که به طور اختصاصی در زمینه پروژه های بزرگراهی فعالیت می کند.

به گفته وزیر حمل و نقل ایتالیا، شرکت یاد شده برای تخلف صورت گرفته مجازات نقدی خواهد شد که مبلغ آن حدود ۱۵۰ میلیون یورو برآورد شده است.

دانیل تونینلی، وزیر حمل و نقل ایتالیا همچنین با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود خواستار استعفای مسئولان و مدیران ارشد شرکت «اوتوستراد پر لیتالیا» شده است.

کد خبر 413766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha