همشهری آنلاین: پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - در گزارشی گفته است که خلبانان چینی احتمالا مشغول کسب آموزش در زمینه آمادگی برای حمله به هدف‌های متعلق به آمریکا و متحدان آن کشور در شرق اقیانوس آرام هستند.

گزارش پنتاگون از آماده شدن چین برای حمله به آمریکا

به گزارش بي بي سي، این آموزش‎ها بخشی از برنامه افزایش توان ارتش چین و استفاده از تجهیزات و آموزش پیشرفته نظامی است که در دستور کار دولت آن کشور قرار دارد.

وزارت دفاع آمریکا افزوده است که چین طی سه سال گذشته مناطق فعالیت بمب افکن‌های خود را سه برابر افزایش داده و ظرف ده سال آینده می‌تواند هواپیماهای دورپرواز قادر به حمل بمب اتمی بسازد. چین یک قدرت اتمی است.

پنتاگون گفته است که در پیگیری برنامه شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین برای بهبود توان نظامی این کشور، برنامه‌ای برای تحرک بیشتر واحدهای نظامی آن کشور هم در دست اجراست. با اجرای این برنامه، انتظار می‌رود واحدهای ارتش چین از سرعت بیشتری برای اعزام به صحنه عملیات برخوردار شوند.

هنوز منابع چینی به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

قبل از دستیابی به امکانات اقتصادی لازم دکترین نظامی چین بر استفاده گسترده از نفرات در جنگ مبتنی بود.

حکومت چین پس از سردی روابط و بروز خصومت ایدئولوژیک با اتحاد شوروی سابق از اوایل دهه ۱۹۶۰، خود را یک قدرت مستقل جهانی اعلام کرد که باید دارای آمادگی نظامی جهت مقابله با کشورهای غربی و اتحاد شوروی باشد. چین در اواسط دهه ۱۹۶۰ به یک قدرت اتمی تبدیل شد اما به دلیل دشواری اقتصادی و عقب ماندگی فنی، از لحاظ تجهیزات و تسلیحات متعارف نظامی قابل مقایسه با قدرت‌های بزرگ جهانی نبود.

با توجه به جمعیت زیاد چین، دکترین نظامی حکومت کمونیستی آن کشور در آن زمان بر استفاده وسیع از نیروی انسانی در جنگ مبتنی بود. با رشد سریع اقتصادی سال‌های اخیر و افزایش چشمگیر توان مالی چین، دولت آن کشور در صدد نوسازی ارتش برآمده و در زمینه تولید و استفاده از تجهیزات پیشرفته و آموزش موثرتر نیروی انسانی سرمایه‌گذاری‌های سنگینی کرده است.

کد خبر 413886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha