همشهری‌آنلاین: سامانه سهام عدالت از شنبه ۲۷ مرداد برای ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام عدالت شروع به فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، از اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته مشمولان سهام عدالت می‌توانستند در سامانه سهام عدالت شماره شبا بانکی خود را وارد کنند تا در زمان توزیع سود، مبالغ سود سهام عدالت آنها به حسابشان واریز شود.

چندی پیش رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد افرادی که تاکنون شماره شبا بانکی خود را اعلام نکرده‌اند و در نتیجه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۵ را دریافت نکرده‌اند، در صورتی که اقدام به ثبت شماره حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت کنند، کل سود سال ۱۳۹۵ یک‌جا به حسابشان واریز می‌شود. البته این به شرطی بود که شماره حساب آنها راستی‌آزمایی شود.

سازمان خصوصی‌سازی در این مورد اعلام کرده بود که ۱۵ مرداد ماهی که گذشت، آخرین فرصت ثبت شماره شبا بانکی برای مشمولان سهام عدالت است.

به تازگی سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سامانه ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام عدالت از امروز(27 مرداد) مجددا فعالیت خود را شروع می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است وراث مشمولانی که فوت شده‌اند می‌توانند با رعایت شرایطی خاص در طول ایام هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به جز ایام پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل به دفاتر واجد شرایط پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کرده و تقاضای تقسیم سود سهام عدالت متوفی را داشته باشند. از جمله شرایطی که نیاز است تا سود سهام عدالت متوفی به وراث پرداخت شود، این است که کلیه وراث در قید حیات باشند، کلیه وراث قانونی متوفي یا وکیل، قیم و ولی قانونی وراث به یکی از دفاتر واجد شرایط پیشخوان دولت مراجعه كنند.

مدارک لازم برای ارائه به دفاتر پیشخوان عبارت است از: اصل گواهی حصر وراثت صادره از مراجع ذیربط قانونی، اصل کارت ملی وراث، شماره شناشنامه و تاریخ تولد ورثه، کد پستی و نشانی محل اقامت، دست‌كم یکی از وراث، شماره تلفن همراه هر یک از وراث، شماره شبا بانکی تمامی وراث، اصل وکالتنامه کاری وکیل از ورثه، اصل مدارک تعیین شده قیومیت هر یک از ورثه و همچنین اصل کارت ملی وکیل، قیم و ولی وراث.

کد خبر 413941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha