همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت شهر سالم با تاکید بر این‌که ۴۰ درصد ساختمان درمانگاه‌های این شرکت فرسوده هستند، گفت: تلاش خواهیم کرد با تامین مکان مناسب، درمانگاه‌هایی با استانداردهای لازم ایجاد کنیم و در مواقع بحران تجهیزات و امکانات شرکت شهر سالم در اختیار اورژانس خواهد بود.

حميد چوبینه، مديرعامل شركت شهر سالم در تشریح عملکرد شرکت شهر سالم  در خصوص فرسودگی ساختمان درمانگاه‌های این شرکت در سطح شهر تهران گفت: برخی ساختمان‌های ما متعلق به 20 سال قبل هستند و بعضا کاربری آنها برای ارائه خدمات درمانی نبوده است؛ اما امروز با توجه به لزوم ارائه خدمات درمانی به پرسنل شهرداری تهران و شهروندان تهرانی مورد استفاده قرار گرفته است. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که درمانگاه‌هایی که استانداردهای درمانی لازم را ندارند برای بیماران بد حال مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما اگر در مناطق مساعدتی از سوی شهرداران انجام شود با تامین مکان مناسب قطعا براي ساخت درمانگاه‌ها با استانداردهای لازم اقدام خواهیم کرد.

حميد چوبينه تاکید کرد: البته ما استانداردها را در سطح بالا تعریف کرده‌ایم تا خدماتی که به پرسنل شهرداری تهران و شهروندان ارائه می‌کنیم در سطح بالایی باشند. بی تردید ما شهروندان تهرانی و همکاران خود را شایسته خدماتی با کیفیت بسیار بالا می‌دانیم.

به گزارش ايسنا، چوبینه در ادامه با اشاره به وضعیت سلامت در سطح کشور گفت: وضعیت سلامت کشور مشکلات بسیاری دارد اما در سال‌های گذشته که طرح عظیم حوزه سلامت توسط دولت مطرح شد خدمات ویژه‌ای برای هموطنان در نظر گرفته شد که می‌توان از آن به عنوان اتفاقی بزرگ یاد کرد. به شکلی که ظرف سال‌های گذشته توانستیم خدمات سلامت را در کشور توسعه دهیم و بار درمانی را دولت توانست به عهده بگیرد. در همین مسیر دفترچه‌های بیمه معنای درست‌تری پیدا کردند البته هنوز مشکلاتی در این حوزه بر سر راه دولت وجود دارد که دولتمردان در تلاش هستند آنها را حل و فصل کنند. باید درآمدها و بودجه‌های مناسب‌تری را برای این حوزه در نظر بگیریم.

او افزود: 250 هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران به نوعی از اقشار پایین جامعه محسوب می‌شوند. پرسنلی همانند کارگران خدماتی که برای ارائه خدمات بهتر به این عزیزان شرکت شهر سالم ایجاد شد که در حقیقت فلسفه شکل‌گیری آن ارائه خدمات شایسته به این پرسنل بود. در کنار این موضوع خلاءها و کمبودهایی که در حوزه خدمات درمانی در شهر تهران وجود داشت توسط مراکز درمانی شهرداری تهران به نوعی پوشش داده شد. در حقیقت ما در کنار وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه بخشی از ارائه این خدمات را بر عهده گرفته‌ایم.

چوبينه تاکید کرد: شرکت شهر سالم براي ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان جنوب و جنوب شرق تهران آمادگی لازم را دارد تا با ایفای نقش تسهیل گری بتواند در جهت تحقق این مهم گام بردارد. یکی از حرفه‌ای ترین خدمات تخصصی که ظرف سال‌های گذشته در شهرداری تهران انجام شده است موضوع سلامت بوده که شهرداری توانسته به این حوزه ورود پیدا کند و خدمات شایسته‌ای را نیز به شهروندان و پرسنل خود ارائه کرده است.

مديرعامل شركت شهر سالم درباره موضوع واگذاری درمانگاه‌های این شرکت به بخش خصوصی نیز گفت: خدماتی که ما ارائه می‌کنیم از کیفیت بالایی برخوردار است و دلیلی برای واگذاری درمانگاه‌های خود به بخش خصوصی نمی‌بینیم. ضمن آن‌که این شرکت بدهکار نیست تا نیاز به فروش ساختمان‌های خود داشته باشد. البته براي ارتقاء و بهبود کیفیت برخی خدمات این شرکت ممکن است واگذاری به بخش خصوصی را در برخی خدمات داشته باشیم اما این‌که کل بحث درمان پرسنل خود را واگذار کنیم چنین چیزی نخواهد بود.

او افزود: براي تکریم و ایجاد شناسنامه الکترونیکی پرسنل مشغول گفت‌وگو با شرکت‌هایی هستیم تا بتوانیم تهیه شناسنامه الکترونیک درمان را برای پرسنل خودمان به سرانجام برسانیم. در حقیقت قصد داریم پکیجی داشته باشیم که ما به سراغ همکاران‌مان که بعضا از سنین بالایی برخوردار هستند و بازنشسته هستند برویم و سیستم ارجاع به پزشک متخصص را از منازل آنها داشته باشیم که امیدواریم این موضوع در فرصت زمانی کوتاهی محقق شود.

چوبينه همچنين گفت: پروژه‌های زیادی در شهر تهران در حال احداث و یا تعریف است که باید برای همه آنها پیوست‌های بهداشت، ايمني و محيط‌زيست( HSE ) تعریف شود. در حقیقت در سه حوزه شهروند، پرسنل شهرداری و پیمانکاران موضوع HSE دیده شده است و شورای عالی HSE که ریاست آن با شهردار تهران و دبیری آن با مدیرعامل شرکت شهر سالم است، مطالعات گسترده و خوبی را در این حوزه انجام داده است.

حميد چوبينه افزود: قطعا در حوزه HSE اقدام‌هاي انجام نشده بسیاری باقی مانده که تلاش می‌کنیم با تشکیل کمیته‌های فنی و علمی و برگزاری جلسه‌هاي مشترک با اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهرداری تهران پیمان نامه دقیقی را در جهت تحقق پیوست‌های HSE برای پروژه‌های مختلف به امضاء برسانیم.

به گزارش ایسنا، چوبينه گفت: در حال حاضر مشغول تدوین سامانه‌ای هستیم که پیمانکاران و افراد صاحب صلاحیت به ویژه در حوزه HSE بتوانند خود را به این سامانه معرفی کنند تا ابتدا پایش اولیه برای این پیمانکاران انجام شود و در ادامه نیز به صورت مستمر پایش‌ها بر روی این پیمانکاران شهرداری تهران عملیاتی شود. قطعا در این حوزه به ویژه در گذشته ضعف‌ها و کمبودهایی را شاهد بودیم که امیدواریم با اجرایی شدن این سامانه بتوانیم معضلات را حل و فصل کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ارائه خدمات این شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به زائرین گفت: ما تابع سیاست‌های شهرداری تهران در موضوع اربعین هستیم. قطعا سیاست‌های کلی توسط شورا و شهرداری تصمیم‌گیری می‌شوند و بنابر صحبت‌هایی که تا کنون انجام شده امسال نیز ما توفیق ارائه خدمات به زائرین را خواهیم داشت. سیاست ما برای اربعین امسال سیاست پیشگیری است اما باید به این نکته توجه کنیم که درمان خارج از کشور بر عهده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که برای این امر پایگاه‌های زیادی را در کشور عراق برپا کرده است. وظیفه ما حمایت و درمان پرسنل شهرداری تهران است که در کشور عراق مشغول ارائه خدمات به زائرین هستند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه خدمات درمانی به کودکان کار در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 735 کودک کار در اماکن تحت اختیار شهرداری که به نوعی سرپرستی این کودکان را بر عهده دارد با کمک خیرین پایش سلامت به صورت رایگان برای آنها انجام می‌شود و باید به کمک دستگاه‌های ذیربط دغدغه پایش سلامت کودکان کار رفع شود.

او در خصوص به‌کارگیری تجهیزات این شرکت در حوادثی همچون پلاسکو نیز گفت: وظیفه خدمات اورژانسی در ابعاد شهری در اختیار اورژانس کشور است. ما در شهرداری تهران به آن معنا اورژانس نداریم اما در مواقع بحران، در کنار اورژانس هستیم و از مدیریت آنها تبعیت می‌کنیم. امکانات ما در اختیار آنها قرار می‌گیرد. آمبولانس‌های ما در مواقع عادی تنها برای ارائه خدمات به پرسنل شهرداری تهران مشغول فعالیت است؛ اما در مواقع بحران در کنار اورژانس به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.

چوبينه در خصوص بهره گیری از ظرفیت‌های مغفول مانده شرکت شهر سالم نیز گفت: در خصوص واردات و خرید و فروش تجهیزات پزشکی با توجه به اختیاری که قانون به ما داده است ظرف سال‌های گذشته کاری انجام نشده اما مقرر کرده‌ایم که جنبه‌های اقتصادی شرکت از این پس مورد توجه قرار گیرد و به حوزه‌های مغفول مانده ورود پیدا کنیم که قطعا با تحقق این امر می‌تواند ارز آوری را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

کد خبر 414027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha