همشهری آنلاین: زمین لرزه ای به بزرگی۶.۳ درجه درامواج درونی زمین (ریشتر) بار دیگر جزیره گردشگری لومبوک در شرق اندونزی را لرزاند.

 زلزله ۶.۳ ریشتری بار دیگر لومبوک اندونزی را لرزاند

به گزارش ایرنا، زلزله هفت ریشتری دو هفته پیش در جزیره لومبوک اندونزی با 520 پس لرزه ،460 نفر را به کام مرگ کشید و بیش از 350 هزار نفر را بی خانمان کرد.

این منطقه در دو هفته اخیر با سه زمین لرزه پرقدرت 7 ، 6.2 و 5.9 ریشتری روبه رو شد.

نخستین زلزله اصلی این کشوربا قدرت 7 ریشتر که در 'نوسا تنگورا' در جزیره لومبوک در شرق اندونزی در روز یکشنبه 14 مرداد(5 آگوست) اتفاق افتاد و پس از آن دو زمین لرزه دیگر تلفات و آمار قربانیان را به صدها نفر افزایش داد.

اندونزی با بیش از هزاران جزیره پراکنده در اقیانوس آرام بر روی خط آتش و کمربند زلزله جنوب شرق آسیا واقع شده و به همین هرسال شاهد حوادث متعدد زیست محیطی با تلفات و خسارات سنگین اقتصادی است.

مرکز زلزله شناسی امریکا گزارش داد زلزله امروز در شهر بلتینگ در شرق جزیره لومبوک در عمق 7.9 کیلومتری زمین بوقوع پیوسته است.

براساس گزارش شبکه های تلویزیونی آسیا،زمین لرزه باعث وحشت مردم و ریختن تعداد زیادی از مردم به خیابان ها شد.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت و تلفات این زمین لرزه منتشر نشده است .

سونامی ایجاد شده در سال 2004 درپی وقوع زمین لرزه 9.3 ریشتری در سواحل سوماترا در غرب اندونزی 220 هزار نفر را در کشورهای مختلف در اطراف اقیانوس هند به کام مرگ کشاند که 168 هزار نفر از آنها اندونزیایی بودند.

کد خبر 414072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha