همشهری آنلاین: رهبر کره شمالی با انتقاد مجدد از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش تاکید کرد تحریم‌های نیروهای متخاصم و ایجاد مزاحمت آنها یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت کره شمالی است.

 رهبر کره شمالی از تحریم های آمریکا انتقاد کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در جریان بازدید از پروژه های در دست ساخت در منطقه گردشگری 'سامجیون' اظهار کرد علیرغم تحریم های ظالمانه، مردم کره شمالی همچون کوه پشت حزب حاکم هستند و این شرایط سخت نیز با حمایت مردم خواهد گذشت.

او افزود: ساخت این مجتمع بزرگ نیز مانند مجتمع ساحلی وونسان - کالما در راستای شکست دشمنانی است که سعی دارند با تحریم و محاصره، مردم کره شمالی را سرکوب کنند.

رهبر کره شمالی روز جمعه هفته گذشته نیز در جریان بازدید از مجتمع توریستی در حال ساخت وونسان - کالما از تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور به شدت انتقاد کرده و کشورهای تحریم کننده را به «تلاش مذبوحانه» برای «خفه کردن» مردم کره شمالی از طریق تحریم و محاصره وحشیانه متهم کرده بود.

کیم با اظهار نارضایتی از تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ تاکید کرده بود ساخت و تکمیل چنین مجتمع بزرگی، ضربه ای سنگین به کشورهای متخاصم است که قصد دارند با تحریم و محاصره مردم کره شمالی را خفه کنند.

رهبر کره شمالی گفته بود: راه اندازی چنین پروژه های با شکوهی در مقیاس وسیع، در این شرایط سخت و تحریم، می تواند مردم، نخبگان و دولت را خوشحال کند.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد سه شرکت کشتیرانی خارجی در چین، روسیه و سنگاپور که با انتقال غیرقانونی کالا به کره شمالی به این کشور در پیشبرد برنامه هسته ای اش کمک کرده اند را تحریم می کند.

به موجب تحریم های جدید آمریکا، دارایی های شرکت های مزبور در حوزه قضایی آمریکا مسدود می شود و شرکت های آمریکایی اجازه داد و ستد با این شرکت ها را ندارند.

خبر اعمال تحریم های آمریکا علیه کره شمالی در حالی منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی چندی پیش در سنگاپور دیدار کردند و طبق توافقی که بین دو کشور منعقد شد، کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود پایان داد و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را هم به واشنگتن بازگرداند، اما آمریکا همچنان با خلف وعده خود نه تنها اقدامی برای رفع تحریم ها انجام نداد، بلکه سیاستی خصمانه تر را علیه کره شمالی در پیش گرفت.

کد خبر 414075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha