همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: تا کنون ۵۰ دانشگاه، اطلاعات خود را برای طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان به وزارت علوم ارسال کرده‌اند.

به گزارش مهر، محمدسعید سیف با اعلام اين خبر گفت: طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اسفند ماه 96 آغاز شده است و تا کنون ۵۰ دانشگاه، اطلاعات خود را برای مشارکت در این طرح به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارسال کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود نداشت، بنابراین وزارت علوم طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان را آغاز کرد.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: اطلاعات ارسال شده از سوی دانشگاه‌ها در وزارت علوم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و نتایج نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سیف اظهار داشت: برنامه داریم هر ۶ ماه یک بار اطلاعات دانشگاه‌ها در این زمینه را به روز کنیم.

وی عنوان کرد: نتایج به دست آمده از این طرح موجب می‌شود که دانشگاه‌ها بتوانند برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی‌تر برای آینده خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: همچنین با اجرای این طرح نیازهای دانشجویان برای ورود به بازار کار نیز مشخص خواهد شد.

سیف تاکید کرد: نتایج ارزیابی‌های این طرح موجب می‌شود در سطح وزارت علوم نیز تصمیم‌گیری صحیح در خصوص رشته‌ها، نیازها و برنامه‌ها صورت گیرد.

کد خبر 414088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha