یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان پوست در بریتانیا هشدار می‌دهند که ماده شیمیایی را در فراورده‌های ناخن ازجمله ژل، لاک و پولیش یافته‌اند که می‌تواند باعث واکنش آلرژی شود.

nail polish

به گزارش بی‌بی‌سی انجمن متخصصان پوست بریتانیا می‌گوید ماده شیمیایی متیل‌کریلیت (methacrylate) موجود در این فراورده‌ها می‌تواند باعث واکنش پوستی شدید و خارش‌آور نه‌فقط در ناخن بلکه در هر جایی در بدن شود.

این واکنش آلرژی اغلب هنگامی رخ می‌دهد این ژل‌ها یا پولیش‌ها در خانه یا به‌وسیله تکنسین‌های تعلیم ندیده روی ناخن به کار می‌روند. هر سه ژل، پولیش و لاک ناخن حاوی متیل‌کریلیت هستند.

یک بررسی نشان می‌دهد که دست‌کم ۲.۴ درصد افرادی که از این فراورده‌ها استفاده می‌کنند، ممکن دچار آلرژی پوستی شوند.

این نتایج بر اساس آزمایش‌های آلرژی بر رو ۶۹۳۱ بیمار است که در سال ۲۰۱۷ به بخش‌های بیماری‌های پوست در بریتانیا و ایرلند مراجعه کرده بودند.

اغلب این بیماران از طریق استفاده از ناخن مصنوعی و چسب ناخن یا مژه مصنوعی دچار آلرژی شده بودند.

این متخصصان پوست به مردم هشدار می‌دهند که مراقب استفاده از کیت‌های خانگی ژل و ژل پولیش ناخن باشند و خواستار تعلیم دیدن بیشتر افرادی می‌شوند که در سالن‌های زیبایی کار می‌کنند.

واکنش‌های آلرژی ممکن است هنگامی رخ دهد که مواد شیمیایی در تماس بر بخشی از بدن قرار گیرند و باعث ایجاد دانه‌های پوستی در هر جایی از بدن ازجمله در پلک‌ها، صورت و گردن می‌شوند.

این واکنش آلرژی ممکن است باعث شل شدن ناخن‌ها و در موارد نادری باعث مشکلات تنفسی شود.

کد خبر 414119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha