همشهری آنلاین: ۲۲۰ نماینده مجلس در بیانیه ای ضمن قدردانی از تلاش های وزارت دفاع تاکید کردند: پیشرفت‌های صنعت دفاعی بیانگر این واقعیت است که نه تنها تحریم ۴۰ ساله صنایع نظامی ایران مانع روند رشد این صنعت راهبردی نشده بلکه یکی از عرصه‌های موفق و الگو در تحریم شکنی است.

مجلس

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که توسط اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است: پیشرفت های شگرف صنعت دفاعی کشور با خلاقیت و ابتکار فرزندان انقلابی و مومن ایران اسلامی، با وجود محدودیت های گوناگون ناشی از تحریم های ظالمانه، نماد شکوهمند خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی در نیل به اقتصاد مقاومتی، برتری دفاعی و اقتدار ملی است.

نمایندگان مجلس با گرامیداشت یاد ماندگار سه وزیر دفاع شهید دکتر چمران، سرلشکر نامجو و سرلشکر فکوری و یک هزار شهید گرانقدر وزارت دفاع از کارکنان متعهد، سخت کوش و متخصص صنایع دفاعی و تلاشگران و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در ارتقای توان و قدرت بازدارندگی نقش تعیین کننده ای داشته اند به نمایندگی از ملت رشید و رزمنده پرور ایران اسلامی قدردانی کردند که از یک سو در اردوگاه دشمنان و قدرت های سلطه گر هراس افکنده و از سوی دیگر موجب خرسندی دوستان و هم پیمانان در منطقه و جهان شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدون شک پیشرفت های صنعت دفاعی بیانگر این واقعیت انکار ناپذیر است که نه تنها تحریم 40 ساله صنایع نظامی ایران مانع روند رشد و تعالی این صنعت راهبردی نشده است، بلکه یکی از عرصه های موفق و الگو در تحریم شکنی است.

نمایندگان مجلس تصریح کردند: تولید بومی موشک های نقطه زن با برد بالا، تولید و پرتاب ماهواره برها، ساخت ناوهای سطحی و زیر سطحی، پهپادهایی با قابلیت برتر و نیل به خودکفایی از تحقیق و طراحی تا تولید و به کارگیری آن از مولفه های قدرت دفاعی و اقتدار است که باعث عمیق تر شدن غرور ملی در آزمایش موفقیت آمیز موشک نقطه زن فاتح مبین به عنوان جدیدترین دستاورد صنعت دفاعی شد.

در بخش دیگری از این بیانیه نمایندگان مجلس ضمن حمایت از تدابیر و تلاش های مجموعه دفاعی کشور، از تلاش های کارآمد وزارت دفاع برای صیانت و بالندگی صنایع دفاعی و نقش آفرینی در اقتدار علمی و دفاعی و سهم موثر در تکوین اقتصاد مقاومتی و نیز مشارکت در صادرات غیر نفتی قدردانی کردند.

امضاکنندگان این بیانیه ابراز امیدواری کردند: پیشرو بودن صنایع دانش بنیان دفاعی با نهادینه سازی حداکثری ظرفیت های علمی، پژوهشی و صنعتی، بخش های دولتی و غیر دولتی همواره در طراز برتر منطقه ای و جهانی در راستای تولید مستمر قدرت بازدارندگی و رفع تهدیدات احتماعی دشمنان صیانت شود.

کد خبر 414184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha