سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره فیلم سن‌سباستین با اهدای جایزه دونوستیا از دنی دوویتو، بازیگر و کارگردان آمریکایی تقدیر می‌کند.

دنی دوویتو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، شصت و ششمين جشنواره فيلم سن‌سباستين 21 تا 29 سپتامبر در اسپانيا برگزار مي‌شود و ستاره 73 ساله آمريكايي جايزه افتخاري خود را در دومين روز جشنواره دريافت مي‌كند. ضمن اينكه قرار است يك روز بعد، تازه‌ترين هنرنمايي دوويتو در انيميشن سينمايي «پاكوتاه» در بخش ويژه رونمايي شود. او در اين فيلم به جاي شخصيت دورگل حرف زده است.

سازمان‌دهندگان سن‌سباستين دليل اهداي جايزه افتخاري دونوستيا را فعاليت گسترده دوويتو در گونه‌هاي مختلف سينما اعلام كرده‌اند. او در پنج دهه حضور حرفه‌اي در عرصه‌هاي سينما، تئاتر و تلويزيون بازي كرده و برنده جوايز گلدن گلوب و امي شده است. «پرواز بر فراز آشيانه فاخته»، «شرايط مهرورزي»، «بازگشت بتمن»، «ماهي بزرگ» و «محرمانه لس‌آنجلس» از بازي‌هاي مهم كارنامه دوويتو است كه براي «ارين براكوويچ» نامزد دريافت اسكار بهترين فيلم هم شد.

اين بازيگر تحسين‌شده به تازگي بازي در نسخه زنده/انيميشن «دامبو» را به پايان رسانده و در آن به نقش مكس مديچي ظاهر شده است. دوويتو قرار است در آينده نزديك در دنباله فيلم موفق «دوقلوها» ظاهر شود كه در قالب پروژه «سه‌قلوها» با هنرنمايي آرنولد شوارتزنگر و ادي مورفي مقابل دوربين مي‌رود.

شصت و ششمين دوره جشنواره سن‌سباستين با نمايش جهاني «عشق غيرمنتظره» نخستين تجربه كارگرداني خوان ورا از آرژانتين آغاز به كار مي‌كند و ديگر دريافت‌كننده جايزه افتخاري دونوستيا در اين دوره هيروكازو كره-ادا، فيلمساز ژاپني برنده نخل طلايي جشنواره كن امسال است.

کد خبر 414268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha