سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم زامبی «برشی از مردگان» که ۹ ماه پیش نومیدانه در یک سینمای ۸۴ نفری در توکیو روی پرده رفت، تا امروز ۲۵۰ برابر هزینه تولید در گیشه فروخته است.

برشی ار مردگان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، پروژه مستقل و 27 هزار دلاري (سه ميليون ين) «برشي از مردگان» با يك برداشت 37 دقيقه‌اي آغاز مي‌شود و ادامه آن سرشار از صحنه‌هاي خون و خونريزي و زنده شدن مردگان است. اين فيلم 96 دقيقه‌اي قرار بود فقط شش روز در يك سينماي هنري روي پرده باشد اما استقبال مردم چنان بود كه اكران آن پس از حدود 10 ماه همچنان ادامه دارد و تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده‌اش به 200 سالن افزايش يافته است.

«برشي از مردگان» يكي از حدود 400 فيلم مستقل سينماي هنري و مستقل ژاپن است كه هر سال توليد مي‌شوند و معمولا راهي به نمايش عمومي نمي‌يابند اما داستان اين يكي اساسا متفاوت بود. دومين تجربه كارگرداني شين‌ايچيرو اوئدا پس از اكران موفق داخلي، به چند بازار بين‌المللي از چين تا برزيل فروخته شد، مدتي پيش در چند رويداد سينمايي در آمريكا روي پرده رفت و درآمد آن در گيشه به زودي از مرز 10 ميليون دلار مي‌گذرد.

فيلمساز 34 ساله ژاپني پس از شركت در يك كارگاه فيلمسازي براي بازيگران و كارگردان‌هاي مستعد در توكيو، «برشي از مردگان» را در مدت فقط هشت روز با حضور بازيگران گمنام ساخت و فيلمي كه قرار بود شش روز در يك سينما به نمايش درآيد، حالا در نوبت اكران در هنگ‌كنگ، كره‌جنوبي، تايوان، بريتانيا، آلمان و كشورهاي منطقه اسكانديناوي است. ضمن اينكه نمايش آن در جشنواره فيلم شرق دور در اودينه ايتاليا با تشويق ايستاده تماشاگران همراه بود.

«برشي از مردگان» از حدود 45 روز پيش در سه سينماي توكيو به نمايش عمومي درآمده و كساني كه با لباس زامبي در سالن حاضر شوند و تماشاگران تكراري تخفيف مي‌گيرند. فيلم تا امروز بيش از هفت ميليون دلار فقط در خود ژاپن درآمد داشته و حمايت گسترده و سنگين شبكه‌هاي اجتماعي آوازه آن را به ديگر نقاط دنيا رسانده است. هر چند به نظر مي‌رسد اين موفقيت خيره‌كننده حسادت‌هايي را هم برانگيخته است.

اوئدا ماه گذشته در يك گفتگو اعلام كرد ايده «برشي از مردگان» را از نمايشي گرفته است كه پنج سال پيش ديده بود. ريويچي وادا، نويسنده نمايشنامه فيلم را ديد و در شبكه‌هاي اجتماعي حسابي از آن تعريف كرد. با اين حال، او اين هفته در رسانه‌ها حاضر شد و با اشاره به شباهت‌هاي انكارناپذير «برشي از مردگان» با نمايشنامه خود، اعلام كرد كه در حال رايزني با يك وكيل براي شكايت احتمالي از سازندگان فيلم است.

کد خبر 414275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha