همشهری آنلاین: در معاملات بورس تهران امروز گروه خودرو و ساخت قطعات با افزایش قیمت و صف قیمت همراه بود، اما فلزات اساسی و محصولات شیمیایی نسبت به روزهای گذشته با افت قیمت مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، با این‌که قیمت سهم‌ها در بورس تهران طی دو روز گذشته با افزایش فزاینده‌ای همراه بوده و شاخص کل بارها کانال‌شکنی کرده، امروز در گروه‌های زیادی شاهد کاهش قیمت بودیم، هرچند که تعدادی از سهم‌های شاخص‌ساز با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و توانستند شاخص کل هم وزن را در سطح بالاتری نگه دارند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۲ واحد افت کرد و تا رقم ۱۳۶ هزار و ۹۱۰ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۴۴ واحد رشد تا رقم ۲۰ هزار و ۵۰ واحدی افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با رشد ۲۹۵ واحد روبه‌رو شد و به رقم ۱۴۴ هزار و ۶۹۹ رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۰۹ و ۳۷۱ واحد افت کردند. فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۱۹۶، ۱۱۶ و ۱۱۵ واحد تاثیری کاهنده برروی شاخص‌های بازار داشتند. از طرف دیگر ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران هر یک به ترتیب ۱۶۱، ۱۱۴ و ۱۱۳ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

با این‌که در روزهای گذشته گروه فلزات اساسی با رشد فزاینده در قیمت‌ها مواجه شدند، امروز بیش از نیمی از این سهم‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز که روند قیمت‌ها در روزهای گذشته رو به رشد بود، امروز شرایط کاهشی شد.

در عین حال در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای روند قیمت‌ها صعودی بود و تعدادی توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند. در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز شاهد رشد یکدست قیمت‌ها بودیم به طوری که در برخی نمادهای شاخص‌ساز در این گروه صف خرید مشاهده می‌شود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۸۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۱۸ هزار و ۲۳۶ نوبت داد و ستد بود. آیفکس نیز امروز با افت ۲.۴ واحدی همراه شد و به رقم ۱۵۵۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به عدد ۳۶۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۶۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

کد خبر 414302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha