همشهری آنلاین: ساخت جنگنده تمام ایرانی و پیشرفته نسل چهارم توسط متخصصان ایرانی در رسانه‌های منطقه خلیج فارس بازتاب وسیعی یافت.

جنگنده کوثر

به گزارش ایرنا، خبر ساخت این جنگنده ایرانی در کنار اخبار مربوط به عید قربان مهم‌ترین تیتر امروز، سه‌شنبه 30 مرداد رسانه‌های کشورهای منطقه بود.

صد درصد ایرانی بودن، بهره مندی از تجهیزات و فنآوری‌های مدرن و پیشرفته روز، نکاتی بود که در بازتاب اخبار مربوط به این جنگنده مورد توجه رسانه‌های منطقه قرار گرفت.

در همین ارتباط، دقایقی پس از رونمایی و اعلام پرواز این جنگنده تقریبا تمامی رسانه‌ها با تیتر ' رونمایی از جنگنده تمام ایرانی پیشرفته ' این توفیق کارشناسان ایرانی را بازتاب دادند.

شبکه الجزیره، پایگاه‌های اطلاع رسانی الرای، النهار و الدیار کویت، صفحه الکترونیکی روزنامه الاتحاد امارات، پایگاه عربی 'دفاع و تسلیحات'، ' عربی 48'، ' عربی 21 ' و ده‌ها سایت منطقه خبر این توانمندی را بازتاب دادند.

الجزیره در خصوص ساخت این جنگنده گزارش داد: ایران اولین جنگنده صد درصد ملی را که به تجهیزات پیشرفته مجهز است، رونمایی کرد. این شبکه افزود‌: این جنگنده که نام 'کوثر ' برای آن انتخاب شده است از سوی متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ایران در جریان نمایشگاه نظامی تهران که به مناسبت روز صنایع ایرانی و با حضور رییس جمهوری ایران حسن روحانی برگزار شد رونمایی شد.

این شبکه با اشاره به حضور رییس جمهوری در کابین این جنگنده پیشرفته، نوشت : پرنده ایرانی ویژگی‌های پیچیده‌ای مانند کنترل آتش، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند دارد.

سایت 'عربی 48 ' هم ضمن بازتاب پرواز جنگنده کوثر نوشت: تحریم بین المللی و منع واردات سلاح از کشورهای جهان موجب شده است ایران به پیشرفت‌های زیادی در زمینه ساخت سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دست یابد.

این سایت در ادامه به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: ما باید خودمان را تجهیز کنیم تا با نیروهای نظامی که می‌خواهند سرزمین ما و منابع ما را بگیرند، مقابله کنیم. تحقیق و تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت هوایی به ثمر نشست و نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام مبارک «کوثر» امروز سه شنبه همزمان با 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی، به پرواز درآمد.

کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابین علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

کد خبر 414310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha