سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دموکرات‌های کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس دفتر کاخ سفید خواهان آن شده‌اند که دولت واشتگتن تمامی اسناد مربوط به ارتباط میان مشاور امنیت ملی این کشور و یک شهروند روس به نام ماریا بوتینا که متهم به جاسوی است را در اختیار آنها قرار دهد.

بولتون ترامپ

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این درخواست پس از آن مطرح شد که رسانه‌های آمریکایی فاش کردند در سال ۲۰۱۳ جان بولتون، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا که در آن زمان ریاست کمیته بین‌المللی انجمن ملی سلاح آمریکا را برعهده داشت، با ماریا بوتینا تعاملاتی داشته است. بوتینا در ماه ژوئیه به اتهام همکاری با دولت خارجی در واشنگتن دستگیر شد.

گروهی از قانون‌گذاران دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید نوشتند: با توجه به ماهیت هشداردهنده مطالبی که اخیرا افشا شده و نیز سمت بالای بولتون در شرایط فعلی، ما خواستار آن هستیم که اسناد مربوط به هرگونه ارتباط احتمالی میان او و این فرد متهم به جاسوسی برای روسیه ارائه شود.

در این نامه با اشاره به گزارش‌های نیویورک‌تایمز و فارن‌پالیسی آمده است که بولتون در خصوص مسائل مربوط به تسلیحات در گفت‌وگوهایی شرکت کرده که توسط بوتینا و سازمان متعلق به وی سازماندهی می‌شده است.

خبرگزاری فرانسه ۲۶ تیر گزارش داد، یک زن ۲۹ ساله روس به نام ماریا بوتینا به اتهام تبانی با گروه‌های سیاسی به ویژه انجمن ملی سلاح آمریکا و با هدف تاثیرگذاشتن بر سیاست‌های این کشور در واشنگتن دستگیر و به دادگاه فراخوانده شد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بوتینا به عنوان جاسوس روسیه و با برقراری روابطی با اشخاص آمریکایی و نفوذ در سازمان‌های تاثیرگذار در سیاست آمریکا به تبانی و توطئه‌چینی متهم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش اعلام کرد: اقدامات واشنگتن علیه شهروند روسیه‌ای دستگیر شده در آمریکا به اتهام جاسوسی، غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه روسیه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود به اقدام اخیر واشنگتن در دستگیری بوتینا به اتهام فعالیت به عنوان مأمور مخفی روسیه اعتراض کرد.

کد خبر 414318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha