شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از وزیر امور خارجه این کشور خواست تا سفرش به کره شمالی را کنسل کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این توئیت فقدان پیشرفت در خلع سلاح اتمی کره شمالی را علت اصلی درخواستش از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه برای کنسل کردن سفرش به کره شمالی اعلام کرده اما همچنین انگشت اتهام را به سوی چین نیز نشانه رفته و این کشور را به توقف عمدی همکاری در زمینه مساله اتمی کره شمالی برای منفعت بردن از این اوضاع متهم کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی.ان.بی.اس، دولت‌های واشنگتن و پکن در جنگ تجاری ناشی از افزایش تعرفه‌های گمرکی به سر می‌برند.

شواهد و قراین نشان می‌دهد که کره شمالی همچنان به توسعه ظرفیت‌ها و توانایی‌های اتمی خود در ماه‌های اخیر ادامه داده و این در حالی‌ست که رهبران کره شمالی و آمریکا در بیانیه مشترک ماه ژوئن خود توافق کردند تا در رابطه با خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همکاری کنند.

براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیرا منتشر شد، این آژانس نگرانی فزاینده خود را درخصوص تدوام و توسعه برنامه‌های اتمی کره شمالی اعلام کرده است.

قرار بود وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای آتی به همراه استیون بایگان، نماینده ویژه این کشور در امور خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کند.

کد خبر 414478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha