رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم سلامت گفت:دنیای تصویر به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته تولید محتوا، توانسته است معضلات و مسائل فراوانی را در کشور حل کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، متن این پیام سيد محمد هادي ايازي، معاون اجتماعي وزير بهداشت،  به شرح زیر است:

کلیدواژه «تولید محتوا» جایگاه مهمی در فرهنگ رسانه‌ای کشور دارد و دستگاه‌های مختلف اجرایی در مواجهه با مشکلات و معضلات، به جای بکارگیری روش‌های صرفا سلبی، با تولید محتواهای هنری و برجسته‌سازی مفاهیم عام آن در حوزه کاری خویش، زمینه‌ای را فراهم می‌کنند تا با تبیین اهداف و ماموریت‌های سازمانی و اطلاع‌ رسانی، عزم و اراده آحاد جامعه به دنبال حل آن معضلات باشد.

سلامت از مهمترین و حساس‌ ترین حوزه‌های کشور است که به طور مستقیم با جسم و جان و روح و روان انسان‌ها از ابتدای هستی تا پایان عمر آن‌ها سر و کار دارد. بسط آن به حوزه اجتماعی، افزون بر بن‌مایه‌های دینی، از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه و پیگیری می‌شود.

جای بسی خوشبختی است که نظام سلامت کشور با تدبیر جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ایجاد معاونت اجتماعی و راهبرد اجتماعی شدن سلامت اهتمام ورزید. این دستاورد درخشان مدیریتی مورد اذعان و حتی حسرت برخی از وزرای گذشته است که چرا از این مهم غفلت ورزیده‌اند.

به هر روی تلاش‌های مسئولان این حوزه در سال‌های اخیر به برجسته‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و سبک زندگی سالم، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌های اجتماعی و بین‌بخشی، تقویت و توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه، راه‌اندازی کانون‌های سلامت محلات و مجامع سلامت از سطح محله تا ملی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری و پیگیری امنیت غذایی و مهم‌تر از همه ارتقای سواد و سلامت جامعه معطوف بوده است. این همه ممکن نیست مگر با استفاده از تمام توان سخت‌افزاری و البته نرم‌افزاری با اولویت و عنایت بیش‌تر، که در همین راستا از ظرفیت شگفت‌انگیز هنر هفتم یا سینما نمی‌بایست غافل بود.

دنیای تصویر به عنوان مهمترین عرصه بروز و ظهور محتواهای موثر در سال‌های اخیر و یکی از نمونه‌های برجسته تولید محتوا، توانسته است معضلات و مسائل فراوانی را در کشور حل کند؛ گاه بخش مهمی از تاریخ کشور را در یاد مخاطب زنده کرده و گاه غرور ملی را بیدار کرده است. در برنامه‌ ریزی آتی کشور نمی‌توان بدون اتکاء به محصولات هنری و رویکردهای فرهنگی، منتظر نتیجه‌ های بزرگ ماند و قطعا در حوزه سینما، آثار هنری اعم از فیلم کوتاه، مستند، بلند و انیمیشن، می‌توانند در حوزه سلامت و جوانب گوناگون آن، تاثیرگذار باشند.

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌کوشد با ایجاد امکانی برای آشنایی دقیق و تخصصی هنرمندان رشته‌های مختلف با موضوعات سلامت، پیوند میان هنرمندان و سلامت اجتماع را استحکام بخشد و از این راه گامی مهم در راستای فرهنگ‌ سازی و اجتماعی شدن سلامت بردارد.

پیروزی و بهروزی همه هنرمندان و دست‌اندرکاران سومین جشنواره فیلم سلامت را از درگاه پروردگار خواستارم.

منتخب سینمایی، مستند و کوتاه ایرانی، با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری دکتر محمد کیاسالار در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار است. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیwww.filmsalamat.ir مراجعه کنند.

کد خبر 414551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha