شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

«۵ کیلو تریاک بدهید تا پسرتان آزاد شود.» این درخواست عجیب آدم‌ربایانی بود که با ربودن پسری ۲۴ ساله از خانواده‌اش باج‌خواهی کرده بودند اما عملیات ضربتی پلیس نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

حوادث

به گزارش همشهری، روز 13مرداد‌ماه مردی به کلانتری 159بی‌سیم رفت و از ربوده شدن پسرش خبر داد. او گفت: آدم‌ربایان با او تماس گرفته‌اند و برای آزادی پسرش 5کیلو تریاک خواسته‌اند. او ادامه داد: آنها تهدید کرده‌اند اگر خواسته‌شان عملی نشود پسرم را به قتل می‌رسانند.

هنوز ابعاد پشت پرده این ماجرا به‌درستی مشخص نشده بود؛ به همین دلیل پرونده به مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد و آنها در تحقیق از پدر جوان ربوده شده به اطلاعات بیشتری دست یافتند. او به مأموران گفت: جوانی که در کار خرید و فروش مواد‌مخدر است چند روز قبل خودروی پسرم را امانت گرفت و یک روز بعد پس داد.

او یک ساعت بعد دوباره سراغ ماشین آمد و ادعا کرد 5کیلو تریاک در خودرو بوده و پسرم باید مواد را پس بدهد؛ این در حالی بود که پسرم از ماجرای مواد بی‌اطلاع بود. وی ادامه داد: چند روز از این ماجرا می‌گذشت که جوان مواد فروش و چند نفر دیگر پسرم را از جلوی در خانه با تهدید ربودند و با من تماس گرفتند و گفتند اگر می‌خواهم پسرم زنده بماند باید 5کیلو تریاک به آنها بدهم. من هم در این شرایط تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.

در ادامه تحقیقات مأموران توانستند خودرویی را که پسر جوان با آن ربوده شده بود در خیابان پیروزی شناسایی و مالک آن را دستگیر کنند. این جوان با اعتراف به ‌دست داشتن در آدم‌ربایی گفت همدستانش پسر ربوده شده را به ساختمانی متروکه در کهریزک منتقل کرده‌اند. هنوز ساعتی از دستگیری این متهم نگذشته بود که خبر رسید گروگانگیران پسر جوان را در محدوده افسریه آزاد کرده‌اند.

به این ترتیب مأموران به تحقیق از او پرداختند تا پشت پرده این گروگانگیری عجیب روشن شود. او به مأموران گفت: آنها من را با تهدید سلاح سرد و گرم سوار خودروی‌شان کردند و به محل نامعلومی بردند اما چند روز بعد وقتی فهمیدند همدست‌شان دستگیر شده مرا آزاد کردند.

سرهنگ علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با وجود آزادی گروگان، تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد و مأموران موفق شدند 2نفر دیگر از متهمان را در یکی از شهرک‌های جنوب شهر دستگیر کنند و تحقیقات برای دستگیری متهم اصلی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 414571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha