همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری ۵۰۰ جلسه کمیسیون‌های تخصصی و ارائه ۱۹۲ تذکر توسط اعضا ظرف مدت یک سال فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

محسن هاشمی، رئيس شوراي شهر تهران پس از پایان رای‌گیری هیات رئیسه دومین سال از شورای شهر تهران و ابقايش در سمت رياست، گفت: باید از همدلی مثال‌زدنی همه اعضا باوجود انتقادهايی نسبت به عملکرد هیات رئیسه قدردانی کرد. باید از همه اعضا برای نشان دادن همدلی در شورای شهر تهران با توجه به عملکردشان در این رای‌گیری قدردانی کرد.

هاشمی درباره فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در نخستین سال از دوره پنجم گفت:‌ در طول این یک سال 81 جلسه صحن علنی، 60 جلسه هم اندیشی، 500 جلسه کمیسیون‌ها و هزاران ملاقات و بازدید توسط 21 عضو شورا در سطح شهر تهران انجام وبرگزار شده است که همین موضوعات پایه‌ای کارشناسی خواهد شد تا در سال دوم در حوزه عملکردی و نظارتی در سطح شهرداری تهران موثرتر عمل کنیم.

او افزود: مصوبات زیادی داشتیم که نشان می‌دهد اعضا شورا به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اند. در مورد باغات بیش از 55 مصوبه و در حوزه نامگذاری‌ها بیش از 42 مصوبه داشته‌ایم. اعضا شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات به شهرداری که در قالب بعد نظارتی قلمداد می‌شود بسیار جدی عمل کردند به شکلی که 192 تذکر برای بهبود اوضاع مدیریتی داده شده که برای هر یک از آنها کارهای کارشناسی عمیقی انجام شده است. امیدوارم عملکرد بهتری را در سال دوم ارائه کنیم.

محسن هاشمي افزود: گزارش کوتاهی از عملکرد نخستین سال پنجمین دوره شورای شهر تهران ارائه می‌کنم که مشروح این گزارش در جلسه هفته آینده توسط آقای میرلوحی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: با توجه به تلاش‌های مدیریت شهری باوجود این‌که در یک سال گذشته چهار شهردار مدیریت شهر را بر عهده گرفتند، در بخش‌های مهمی از ماموریت‌های شهری موفق عمل کردیم که این عملکرد جای تشکر از پرسنل شورا و شهرداری دارد که توانستند به وظایف خود به خوبی عمل کنند و علی رغم تغییر مدیریت در مقابل 70 درصد مسئولیت‌ها که نگ‌هداشت شهر بوده است به خوبی عمل کرده‌اند.

هاشمي تاکید کرد: 30 درصد مابقی وظایف نیز که من آن را در حوزه سرمایه‌گذاری شهر می‌دانم مقداری ضعف وجود داشته که یکی از دلایل این ضعف عدم ثبات مدیریت در شهر بوده است و ثبات آن در حد توان ما نبود اما به سرعت به وظایف خود برای انتخاب مدیر شهری عمل کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران وجود رکود اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور را یکی دیگر از دلایل بروز ضعف در حوزه سرمایه‌گذاری و عدم موفقیت در این حوزه خواند و افزود: معاونت‌های شهرداری تهران نسبت به آماده‌سازی خود با توجه به شرایط موجود با ارائه پکیج‌های اقتصادی فعالیت را آغاز کردند که امیدواریم در سال دوم عمر شورای شهر تهران این تدابیر به نتیجه برسد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هدایت نقدینگی انباشته شده به سمت فعالیت‌های اشتغال‌زا، گفت: با بهره‌گیری از این رویکرد و فرمایش‌هاي مقام معظم رهبری باید بخش استفاده از مشارکت‌های مردمی را در اکثر پروژه‌های مورد نیاز شهر جدی‌تر بگیریم، بی‌تردید سرمایه انباشته شده را می‌توانیم به سمت تهران گسیل کنیم و با این نقدینگی بسیاری از مشکلات شهر تهران را حل کنیم و از رفتن سرمایه به سمت فعالیت‌های کاذب همچون فعالیت در بخش ارز جلوگیری کنیم.

او تاکید کرد: وجود جمعیت زیاد در شهر تهران که بعضا در دنیا وجود چنین جمعیتی به عنوان دو کشور فرض می‌شود می‌تواند مزیت اقتصادی همچون اقتصادی کردن سرمایه گذاری در شهر را به همراه داشته باشد. گزارش مفصل عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در نخستین سال از دوره پنجم که توسط روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران و آقای میرلوحی که در بخش اجرایی شورا فعالیت می‌کنند تهیه شده و هفته آینده پس از چاپ در اختيار خبرنگاران قرارداده خواهد شد.

هاشمي تاکید کرد: هم‌رنگی و هم‌صدایی در میان اعضا شورا ظرف یک سال گذشته ایجاد شد و من نیز به عنوان رئیس شورا اولین تجربه مدیریت چنین شورایی را داشتم بر همین اساس محافظه‌کارانه پیش می‌رفتم و به سرعت تصمیم نمی‌گرفتم تا تجربه به دست آورم. قطعا در سال دوم با سرعت و قدرت بیشتری کارها را به پیش خواهیم برد. نقدهایی که بر هیات رئیسه شورا انجام می‌شودکه امیدواریم در سال دوم شاهد رفع ضعف‌ها باشیم و با سرعت بیشتری پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.

رئیس شورای شهر تهران خطاب به شهروندان تهرانی گفت:‌ از همه شهروندان عذرخواهی می‌کنم. چرا که آنطور که شهروندان جامعه انتظار داشتند با توجه به آن رای تاریخی که به اعضا شورای پنجم دادند نتوانستیم پاسخگوی انتظارات آنها باشیم.

او همچنین از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران خواست که بحث برنامه سوم شهر تهران و همچنین برنامه‌های بلند مدت و زمان‌بندی شده هر چه زودتر به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

کد خبر 414604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha