همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توزیع پنج هزار دوچرخه اشتراکی از روز سه‌شنبه ششم شهریور در پایتخت خبر داد.

محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران صبح يك‌شنبه 4 شهريور در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران وبا اعلام اين خبر، تصریح کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از دوچرخه‌های اشتراکی روز سه‌شنبه رونمایی می‌شود که افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کرده و بعد از اتمام سفر دوچرخه را در هر خیابانی رها کنند.

به گزارش ایسنا،پورسیدآقایی با بیان این‌که در حال حاضر مسیرهای شرقی غربی تهران برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بعدا دوچرخه‌های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور فعال می‌شود نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار می‌شود که هم به سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بیان این‌که یک فوریت الحاق تبصره‌ای به ماده 4 لایحه تعیین نرخ عوارض با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید، گفت: این تبصره در مورد ساماندهی آژانس‌ها و خودروهای حمل بار است و در گذشته مصوباتی در خصوص ساماندهی جداگانه این وسایل حمل و نقلی وجود داشت اما حالا در این لایحه ساماندهی و طرح ترافیک متصل شده است که بر این اساس آژانس‌ها و وانت بارها می‌بایست برای استفاده از تخفیف در پرداخت عوارض، سفرهای خود را در سامانه ثبت کنند.

 او گفت: شاهد هستیم که افرادی از طرح ترافیک آژانس‌ها استفاده می‌کنند اما حتی یک روز هم در آژانس‌ها فعال نیستند. حالا با اجرای این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده این مشکل حل می‌شود. چرا که باید حداقل سه سفر در روز را ثبت کنند.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که در حوزه بار نیز ما با خرید وانت بارهای پلاک‌ سفید روبه‌رو هستیم، گفت: بر اساس این اتفاق افراد برای جابه‌جایی، وانت بار پلاک سفید می‌خرند تا بتوانند از تخفیف 50 درصدی پرداخت عوارض استفاده کنند که حالا با ساماندهی این مسئله نیز، مشکلات مرتفع می‌شود.

او در مورد ترافیک ابتدای مهر ماه در پی تردد کامیون‌های حامل مواد غذایی، گفت: در دو هفته ابتدای مهر ماه تردد کامیون‌های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت 6 تا 10 صبح ممنوع است و در حال تدوین مابقی اقدام‌هاي ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

کد خبر 414624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha