دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران از افتتاح ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو در آبان‌ماه و بخش زیادی از آن تا هفته دولت سال آینده خبر داد.

محمدعلی افشانی، شهردار تهران صبح دوشنبه پنجم شهريور در حاشیه بازدید از خط 6 مترو با بیان این‌که حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از مهم‌ترین مسائل شهر تهران است، گفت: امروز به همراه رئیس شورا و تعدادی از اعضا کمیسیون حمل و نقل بازدیدی از خط 6 مترو داشتیم.

به گزارش ایسنا، افشاني افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این خط به گونه‌ای‌ست که احتمالا تا هفته دولت سال آینده بخش زیادی از این خط افتتاح و کل 32 کیلومتر نیز تا پایان سال 98 به افتتاح می‌رسد.

شهردار تهران گفت: 10 کیلومتر این خط با چهار ایستگاه آن گونه که پیمانکار و معاونت حمل و نقل اعلام کرده‌اند در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‌رسد. پیمانکار عنوان کرده است که تا پایان آبان ماه این 10 کیلومتر را به بهره‌برداری می‌رساند.

او با بیان این‌که خط 6 و 7 در ایستگاه ابتدایی و پایانی تکمیل شده اما ایستگاه‌های میانی باقیمانده‌اند، گفت: با توجه به این‌که حجم بالایی از پروژه‌های تونلی و بزرگراهی داریم اگر بخواهیم به یک‌دفعه 20 الی 30 کیلومتر را افتتاح کنیم، نیازمند حجم زیادی از بودجه هستیم .در نظر داریم به صورت فازبندی این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

افشانی در مورد سرانجام واگن‌های مترو نیز با بیان این‌که در 20 روز گذشته شورای اقتصاد تشکیل نشده است اما در کمیسیون فنی این شورا تامین مالی واگن‌ها تصویب شده است، گفت: قطعا در اولین جلسه شورای اقتصاد موضوع واگن‌ها نیز بررسی می‌شود.

او در مورد پرداخت طلب پیمانکاران نیز گفت: یکی از مشکلات شهرداری میزان بدهی است که به بیش از 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد اما از هفته گذشته پرداخت دیون پیمانکاران جزء را شروع کرده‌ایم.

کارگران پیمانکار خط 6 مترو نیز در حاشیه بازدید دور افشانی جمع شدند و گفتند که حدود 6 ماه است حقوق نگرفته‌اند و باید فکری به حال آنها کنند.

به گفته شهردار تهران، در هفته گذشته نیز 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری منتشر شده است و امیدواریم 1300 میلیارد تومان باقیمانده اوراق مشارکت را نیز به سرانجام برسانیم و مشکلات در رابطه با بانک شهر، مدیریتی است که در حال رفع هستیم.

افشانی در مورد سرانجام بانک شهر نیز گفت: خوشبختانه مشکلات بانک شهر در حال حل شدن است و اعضا هیات مدیره معرفی شده‌اند و این ماه تشکیل جلسه داده و مدیرعامل بانک را مشخص می‌کنند.

کد خبر 414709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha