همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه انجمن‌های علمی مهمترین کانون دانشگاه‌ها هستند، تاکید کرد: بیشترین کمک معاونت فرهنگی وزارت بهداشت باید به انجمن‌های علمی اختصاص پیدا کند.

سید حسن هاشمی

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در نشست سراسری انجمن‌های علمی - دانشجویی علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان این‌که حرکت ارزشمند ایجاد انجمن‌های علمی علوم پزشکی در دولت یازدهم پیروز شد و مسیر بالندگی خود را طی می‌کند، به برخی از فعالیت‌های این انجمن‌ها از جمله جشنواره فیلم سلامت، برگزاری المپیاد ورزشی در تبریز و نیز نشریه‌های کمیته‌های فرهنگی این انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: اگر شما به درستی رفتار کنید، مهمترین کانون در دانشگاه خواهید بود.

وی دانشگاه را از کانون‌های مهم آزاداندیشی و تجارب آرا دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه برآمده از همه اقشار جامعه بوده و رفتارهای تک بعدی و یک جانبه‌گرایی را نمی‌پذیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در همین زمینه سیاسی‌کاری برخی از گروه‌ها در دانشگاه‌ها را نامناسب برای این محیط عنوان کرد و گفت: مخاطبان کم این گروه‌ها در دانشگاه گواهی بر این موضوع است.

هاشمی با بیان این که امروز فاصله بین مقام‌های تصمیم‌گیری و مردم زیاد شده است، درد مردمی تمامی ارائه‌های انجمن‌های علمی در این نشست را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: شما در دهه‌های آینده کمک‌ حال بخش‌های درمانی و پژوهشی کشور خواهید بود. بنابراین برای کار خود ارزش و احترام قائل شده و در عین حال توقع بیش از حد از خود را کنار بگذارید.

وی، حسن دیگر انجمن‌ها را مهربان بودن افراد جامعه پزشکی در آینده نام برد و توضیح داد: شما اکنون از گروه‌های مختلف جامعه پزشکی در کنار هم قرار گرفته‌اید و در آینده نیز با یکدیگر مهربان‌تر خواهید بود.

کد خبر 414758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha