سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایتن هاوک با انتقاد از کیفیت فیلم‌های ابرقهرمانی سینمای امروز هالیوود، از مقایسه شدن این آثار با بزرگانی چون روبر برسون و اینگمار برگمان به شدت گلایه کرد.

ایتن هاوک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر 47 ساله آمريكايي در گفتگو با فيلم استيج با اشاره به روند رو به رشد حاشيه‌نشين شدن فيلم‌هاي مستقل در مالتي‌پلكس‌ها گفت: «حتي تحسين‌شده‌ترين فيلم‌هاي ابرقهرماني هم برسون و برگمان نيستند اما چنان درباره آنها حرف زده مي‌شود كه انگار بزرگان سينما فيلم ساخته‌اند.»

هاوك در اين گفتگو مشخصا به «لوگان» اشاره كرد؛ فيلمي با بازي هيو جكمن در نقش يك ولوورين يا گرگ‌نماي سالخورده كه سال گذشته بسيار مورد تحسين قرار گرفت و فيلمنامه‌اش در مراسم اهداي جوايز اسكار و اتحاديه نويسندگان آمريكا نامزد دريافت جايزه شد. او گفت: «مشكل اين است كه آنها معتقدند «لوگان» يك فيلم بزرگ است. مگر جز اين است كه اينجا هم پنجه‌هاي فولادين از دست قهرمان داستان مي‌زند بيرون و تمام.»

هاوك كه در فيلم‌هاي مستقل و تحسين‌شده «پيش از طلوع»، «پيش از غروب» و «پيش از نيمه‌شب» حضوري درخشان داشته، افزود: «همه از «لوگان» چنان تعريف مي‌كردند كه رفتم و آن را ديدم. به نظرم يك فيلم ابرقهرماني خوب بود نه يك فيلم فوق‌العاده اما سينماي هاليوود اين‌گونه فكر نمي‌كند. آنجا همه به فكر پول درآوردن هستند و همين كه فيلمي خوب بفروشد، از نظر همه يك فيلم خوب و بزرگ است.»

اين حرف‌هاي بازيگر نامزد چهار جايزه اسكار البته بازتاب‌هايي متفاوت در سينماي آمريكا داشت و برخي هاوك را به دورويي و داشتن سياست‌هاي دوگانه متهم كردند. او اين روزها «اولين اصلاح‌شده» به كارگرداني پل شريدر را روي پرده دارد؛ فيلمي كه براي بازي در آن تحسين شده و جزو گزينه‌هاي نامزدي اسكار است.

کد خبر 414789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha