نه، این برف را سر بازایستادن نیست. برف همچنان می‌بارد و کشور در سرمای استخوان سوز زمستانی سفیدپوش می‌شود.

شاید به همین دلیل است که ارتش نیز وارد عمل شده‌ و درکنار نیروی انتظامی به  کمک رسانی به سرمازدگان پرداخته‌است.

از قرار، تمام امکانات کشور برای مقابله با سرما به کار گرفته شده است. اما انگار هوا سر باز ایستادن ندارد و برف همچنان در مناطق مختلف کشور می‌بارد.

مهندس پرویز رضازاده، مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به موج دوم بارندگی در سطح کشور گفت: بارش برف در مناطق مختلف کشور تا امروز ظهر ادامه خواهد داشت و شدت بارندگی نیز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، و چهارمحال و بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تا صبح فردا بارش شدیدتر خواهد شد و استان‌های گیلان، غرب مازندران، خراسان رضوی و جنوب استان‌های سیستان و شرق هرمزگان و همچنین جنوب کشور بارش به صورت باران ادامه خواهد داشت.

رضا‌زاده با اعلام اینکه بارش در روز دوشنبه در برخی از مناطق کشور قطع خواهد شد، اظهار داشت: بارش شدید باران که از روز یکشنبه در مناطق جنوب شرق کشور شروع خواهد شد، در روز دوشنبه نیز با شدت ادامه یافته و خطر سیل مناطق شرق هرمزگان، جنوب سیستان و جنوب کرمان را تهدید خواهد کرد، که پدیده تا روز سه‌شنبه نیز ادامه داشته و در روز چهارشنبه نیز جز سیستان در بقیه مناطق بارش خاصی وجود نخواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه اواخر هفته کاهش محسوس دما را در بخش‌های مختلفی از کشور خواهیم داشت که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با توجه به نقشه‌های پیش‌یاب، افزایش دما به تدریج ملاحظه شود.

رضازاده با اشاره به اینکه اگرچه پیش‌بینی‌های طولانی مدت از دقت کمتری برخوردار است، گفت: با پایان دی ماه و شروع بهمن، انتظار می‌رود که بر اساس الگوهای اقلیمی، شاهد افزایش دما در مناطق مختلف کشور باشیم.

از طرفی بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی کشور، در روزهای آینده هوای تهران به مانند سایر مناطق کشور، افت محسوسی خواهد داشت.

تهران روز شنبه 22 دی، شاهد بارش برف خواهد بود و با بیشینه دمای 4 درجه زیر صفر و کمینه 12- درجه یکی از سردترین روزهای زمستانی را پشت سر خواهد گذاشت.

هوای تهران فردا نیمه ابری بوده و با بارش پراکنده برف همراه است و بیشینه هوای این شهر 2- درجه و کمینه 11- خواهد رسید.

آماده باش ارتش

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران از آماده باش تمام واحدهای امداد و نجات نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی در موج جدید برف و سرما خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ محمد محمودی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون ستادهای بحران نیروهای سه‌گانه ارتش و هوانیروز در آماده باش کامل به سر می‌برند تا درصورت نیاز به امداد رسانی، در شرایط برفی به کمک سایر نهادهای امدادرسان بشتابند.

وی با بیان اینکه در بارش سنگین چند روز گذشته برف در کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران با سازماندهی یگان‌های عملیاتی خود به کمک هموطنان گرفتار در برف و بوران شتافت، گفت: در این مقطع تقریبا همه واحد‌های ارتش به ویژه واحدهای مستقر در شهرها و مناطق بحرانی برای امداد رسانی وارد عمل شدند.

تانکرهای سوخت در اولویتند

تمامی جاده‌های مواصلاتی کشور باز بوده و اولویت تردد نیز با خودروهای سوخت رسان است.

این سخن را سرهنگ پرویز البرزی معاون عملیات پلیس راه کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، فارس، قم، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، مازندران، قزوین، کردستان، همدان، یزد و کرمان و همچنین محور ایذه به شهرکرد در استان خوزستان  به‌دلیل بارش برف سنگین با کندی حرکت روبه‌روست. محور اسالم به خلخال در استان گیلان نیز مسدود است.

وی در ادامه افزود: دستور اکید فرماندهی پلیس راه کشور بر تردد خودروهای سوخت رسان است. بدین ترتیب تمامی خودروهای سوخت رسان، درصورت صعب‌العبور بودن جاده‌ها با همراهی پلیس و تجهیزات فنی به شهرهای مقصد هدایت خواهندشد تا مشکل سوخت شهرهای مختلف کشور برطرف شود.

کد خبر 41479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز