همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که سه‌شنبه ششم شهریور منتشر شد، گفت که روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا متقابلا پاسخ می‌دهد.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود با روزنامه اسلوواکیایی پرودا گفت: ما به رفتار آرام خود ادامه می‌دهیم اما به تمامی حمله‌ها و تحریم‌ها از سوی آمریکا متقابلا پاسخ می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، لاوروف یک‌بار دیگر تاکید کرد که استفاده از زبان اولتیماتومی در ارتباط با روسیه کاری بیهوده است و ادامه داد:‌ پس از نشست هلسینکی میان روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا، دو طرف بر انجام اقدام‌هايی قاطع در تضمین همکاری موثر بین دو طرف تاکید کردند.

لاوروف به این نشست در ژوئیه اشاره کرد و گفت که روسای‌جمهوری دو کشور توافق کردند تا بر اختلاف‌هاي موجود فائق آیند تا ثبات استراتژیک را حفظ کرده، با تروریسم مبارزه کنند و سایر چالش‌های دنیای مدرن را از میان بردارند و با بحران‌های منطقه‌ای مقابله کنند.

این دیپلمات ارشد روس همچنین گفت: در حال حاضر، اقدام‌هايی جامع و قاطع در حال انجام است. چالش اصلی در سیاست داخلی آمریکاست چون برخی با هرگونه تلاش برای بهبود روابط روسیه با آمریکا مخالفند. روابط مخدوش بین دو کشور، تاثیری سوء بر دو طرف می گذارد. پر واضح است که روابط منفی، غیرسازنده است و باعث ایجاد خطرهاي بیشتر و مضاعف برای ساختار امنیتی بین‌الملل می‌شود.

در تاریخ هشتم اوت سال جاری میلادی، دولت واشنگتن دور جدید تحریم‌های خود را علیه روسیه اعلام کرد که شامل دو بسته می‌شود و علتش هم  نسبت دادن استفاده از سلاح شیمیایی در مسموم کردن سرگئنی اسکیریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس و دخترش یولیا در سالزبری، انگلستان به روسيه است؛ که در مارس اتفاق افتاد.

دور دوم تحریم‌ها که ممکن است از نوامبر اعمال شود، شامل مخدوش شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور، تعلیق پروازهای خط هوایی روسیه به آمریکا و توقف کامل صادرات آمریکا به روسیه می‌شود.

به گفته مقام‌های آمریکایی، دولت روسیه می‌تواند تنها با تضمین این مساله که دیگر در آینده از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند، از این تحریم‌ها جان سالم به در ببرد.

کد خبر 414800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha